W I kwartale grupa Gino Rossi wypracowała 60 mln zł przychodów, o 17 proc. więcej niż rok temu. - Wysoki poziom sprzedaży nowych kolekcji wiosna-lato 2014 Gino Rossi i Simple, potwierdza, że są dobrze przygotowane i wyróżniają się na tle rynku. Ponadto wykonana przez nas praca w obszarze zarządzania kolekcją i jakości obsługi w sklepach przynosi kolejne efekty - czytamy w komentarzu zarządu do wyników.
Wzrosły jednocześnie marże. Szacunkowy poziom marż brutto na sprzedaży (łącznie detalicznej i hurtowej) w całym I kwartale tego roku wyniósł w Gino Rossi 39,9 proc., czyli był o 5,4 proc. pkt. proc. wyższy niż rok temu. Podobnie było w odzieżowym Simple, gdzie marża brutto wyniosła 61,5 proc., co oznacza wzrost o 8,2 pkt. proc. Łącznie skonsolidowana marża brutto giełdowej grupy (bez sprzedaży komponentów w spółce Simple) wzrosła do 47 proc. z 43,6 proc.
Zysk operacyjny w I kwartale sięgnął 1,4 mln zł wobec 0,3 mln zł straty rok temu. Na poziomie netto zarobek wyniósł 0,2 mln zł, kiedy przed rokiem strata sięgnęła 1,4 mln zł.
Jaki może być II kwartał? - Opublikowane przez nas wyniki sprzedaży w kwietniu były bardzo dobre. Sprzedaż detaliczna Simple wzrosła o 18 proc. Gino Rossi o 37 proc. Widzimy, że w II kwartale mamy szanse utrzymać dobre tempo rozwoju sprzedaży naszych marek. Spodziewamy się też dalszej poprawy marży procentowej na sprzedaży brutto wypracowanej przez naszą grupę - dodano w raporcie.
Zarząd zwraca uwagę, że udało się przyspieszyć termin uzyskania pełnej zdolności operacyjnej przez nowy zakład produkcji obuwia w Słupsku. Udało się to pod koniec marca, kiedy pierwotny plan zakładał, że będzie to w czerwcu. Kupiony zakład produkcyjny w okolicy Słupska, gdzie Gino Rossi posiada już fabrykę obuwia, będzie mógł rocznie produkować 150-160 tys. par obuwia. Natomiast dotychczasowy zakład utrzyma moce na poziomie 220-240 tys. par rocznie.