Akcjonariusze ze zrozumieniem przyjęli kiepskie wyniki. Kurs akcji teraz rośnie o 1,5 proc. do 10,3 zł.
- Trudno sobie wyobrażać, by projekty, które są w fazie intensywnego rozwoju generowały pozytywne wyniki finansowe. Wkładamy ogromną pracę, aby zapewnić wszystkim projektom płynność finansową co miało miejsce zarówno w roku 2013, jak również jest dokładnie zaplanowane na kolejne lata rozwoju wszystkich projektów – komentuje, cytowany w komunikacie, Paweł Ciszek, prezes Czerwonej Torebki.
Dodaje, że rentowność w krótkim okresie planowania może być ujemna, gdy jest związana z dynamicznym rozwojem i dużymi inwestycjami. - Suma bilansu wskazuje na stabilność naszej firmy – deklaruje szef spółki. W I kwartale przychody grupy wzrosły do 64 mln zł z 18 mln zł. Na poziomie operacyjnym widnieje 35 mln zł straty wobec 4,3 mln zł zysku rok temu. Z kolei strata netto wynosi 38,4 mln zł wobec 0,2 mln zł zysku rok temu.
Wartość aktywów trwałych grupy przekroczyła w okresie sprawozdawczym 1082 mln zł, z czego niemal 750 mln zł stanowił kapitał własny, a zadłużenie ogółem wyniosło 332 mln zł. Firma pozyskuje środki na realizację projektów handlowych z dwóch źródeł. Jednym jest sprzedaż znajdujących się w portfelu firmy nieruchomości komercyjnych w ramach stworzonego programu inwestycyjnego, a drugim są kredyty inwestycyjne oraz leasingi.
Spółka zapowiada, że kolejne miesiące będą czasem intensywnej ekspansji projektów handlowych. Obecnie spółka posiada ponad 100 podpisanych umów najmu pod Dyskonty Czerwona Torebka. Do końca 2014 r. planuje uruchomić kilkadziesiąt obiektów. W I kwartale br. liczba sklepów convenience Małpka Express sięgnęła 227 placówek. Celem spółki na ten rok jest kolejne 200 otwarć. Obecnie blisko 70 proc. przychodów pochodzi z segmentu handlowego, który stał się dominujący w grupie ze względu na przejęcie w ubiegłym roku sieci sklepów spożywczo-monopolowych Małpka Express, sklepu internetowego Merlin.pl, a także w związku z rozwojem nowego projektu spółki – Dyskontów Czerwona Torebka. Dziś na terenie kraju działa 11 sklepów, z czego sześć zostało otwartych w I kwartale – informuje spółka.