Transakcja ta sięgnęła 1,2 mld juanów (192 mln USD). Właścicielem pozostałych 50 proc. akcji klubu pozostanie firma deweloperska Evergrande Real Estate.
Alibaba przygotowuje się do wielkiej oferty publicznej, która może wycenić tego internetowego giganta na 152 mld USD i jednocześnie rozszerza działalność wchodząc w takie branże jak usługi finansowe czy rozrywka (założyła m.in. wytwórnię filmową w Hongkongu). - Inwestujemy nie tyle w piłkę nożną, co w rozrywkę. Przyszła strategia Alibaby opiera się m.in. na rynku zdrowia i rozrywce - twierdzi Jack Ma, prezes Alibaby.
Klub piłkarski Guangzhou Evergrande ma wyemitować nowe akcje i przyciągnąć nowych inwestorów. Po tej emisji, Alibaba oraz Evergrande Real Estate będą miały po 30 proc. udziałów w tej drużynie.
- Chcemy wykorzystywać internet oraz nowe technologie, by pomagać zmieniać się spółkom. Alibaba nie prowadzi interesów na rynku nieruchomości, ale będzie wspierać takie spółki z branży jak Evergrande Real Estate - deklaruje Ma.