Premiera "Wiedźmina 3" 24 lutego. Ruszyła przedsprzedaż

Premiera nowej części gry polskiego CD Projekt dopiero 24 lutego, ale zamówienia już można składać.

Aktualizacja: 06.06.2014 08:47 Publikacja: 06.06.2014 04:43

„Wiedźmin 3” to dużo większy projekt biznesowy niż poprzednie części

„Wiedźmin 3” to dużo większy projekt biznesowy niż poprzednie części

Foto: materiały prasowe

Nawet o 6,33 proc., do 16,29 zł, rósł w czwartek na warszawskiej giełdzie kurs akcji CD Projekt, producenta gier komputerowych. Inwestorzy najwyraźniej przeczuwali, że zwołane na godz. 13 spotkanie z dziennikarzami i analitykami zaowocuje ważną informacją.

Pokaz Adama Kicińskiego, prezesa CD Projektu, nie miał tymczasem charakteru prezentacji inwestorskiej, a założyciel firmy oszczędnie posługiwał się liczbami.  Zaprezentował natomiast odsłonę kolejnej – trzeciej – części „Wiedźmina", flagowej gry spółki na konsole i komputery.  Oficjalny pokaz odbył się wieczorem, w tradycyjny już sposób: internetowego streamingu.

Koniec z gettem

Gra, której premierę przewidziano na 24 lutego 2015 r., będzie nosić tytuł „The Witcher Wild Hunt".  Trafiła do przedsprzedaży w czwartek wieczorem. Według Kicińskiego celowo nie opatrzono jej arabską cyfrą „3", aby nie ograniczać grona potencjalnych zainteresowanych do osób znających poprzednie części. Przedsprzedaż to moment, gdy na konta CD Projektu zaczynają płynąć pierwsze pieniądze z nowego produktu. Adam Kiciński nie chciał mówić, na jaką sprzedaż liczy, ani oceniać, jaki zastrzyk gotówki może dać spółce rozpoczęta właśnie akcja.

Podkreślał, że w historii CD Projektu nie było podobnej kampanii wspierającej przedpremierowe zamówienia. Jej elementem – oprócz promocji na zbliżających się branżowych targach w Los Angeles – jest nowa gra „The Witcher Advanture Game" i nowa technologia  (tzw. Galaxy) platformy do gier online gog.com.

Gog Galaxy ma pozwolić na grę między systemami. Według Kicińskiego obejdzie się od teraz „bez zamykania w gettach systemów". Użytkownicy dostaną też wybór: czy chcą ściągnąć grę na twardy dysk czy nie.  Do promocji tej technologii przewidziano właśnie nową dodatkową grę w wersji beta. Kody do niej dostaną osoby, które wezmą udział w przedsprzedaży „Wiedźmina" lub wybrane przez CD Projekt.

Pomoc Obamy

Jak ujawnił Kiciński, budżet marketingowy „Wiedźmina 3" to 25 mln dol. i rośnie ze względu na duże zainteresowanie partnerów. Poza tym darmową promocję zrobił produktowi Barak Obama, który wspomniał o niej podczas wizyty w Polsce.

Trzecia część „Wiedźmina" przyniesie CD Projektowi najprawdopodobniej wyższe przychody niż poprzednie, które sprzedały się w ponad 7 mln kopii. – Skala biznesowa trójki ma wielokrotnie przekraczać to, co do tej pory zrobiliśmy – powiedział Adam Kiciński. Nowy produkt ma dwie wersje: podstawową (za 60–70 euro lub dol., poza Polską) i kolekcjonerską (za 139 euro lub dol.), do której dołożono specjalną figurkę czy metalowe opakowanie.

Dzięki innemu podejściu do dystrybucji gry CD Projekt spodziewa się, że na trzecim wydaniu „Wiedźmina" zarobi więcej. Dopiero wtedy rozważy wypłatę dywidendy.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki u.zielinska@rp.pl

Gry na konsole i online górą

Globalny rynek gier komputerowych ma trzy segmenty. Jeden z nich, gier ściąganych na komputery osobiste – jest schyłkowy, uważają analitycy. Przychody ze sprzedaży gier na konsole wyniosły w 2013 r. 25,4 mld dol. i będą rosły w średnim rocznym tempie 4,7 proc., do 32 mld dol. w roku 2018 – prognozuje firma PwC w najnowszym raporcie o branży mediów i rozrywki. Drugie miejsce należy do gier online, na które użytkownicy mają wydawać w 2018 r.  już 30,6 mld dol. PwC przewiduje natomiast koniec wzrostu wydatków na gry na komputery osobiste. W bieżącym roku – zdaniem analityków – urośnie on po raz ostatni do 7,2 mld dol., a w kolejnych latach będzie powoli tracić na wartości. Specjaliści podkreślają, że jest obszar, w którym rynek pecetów przeżywa renesans: to gry dystrybuowane kanałem cyfrowym. W przypadku CD Projektu jest nim platforma GOG.com. —ziu, pap

Nawet o 6,33 proc., do 16,29 zł, rósł w czwartek na warszawskiej giełdzie kurs akcji CD Projekt, producenta gier komputerowych. Inwestorzy najwyraźniej przeczuwali, że zwołane na godz. 13 spotkanie z dziennikarzami i analitykami zaowocuje ważną informacją.

Pokaz Adama Kicińskiego, prezesa CD Projektu, nie miał tymczasem charakteru prezentacji inwestorskiej, a założyciel firmy oszczędnie posługiwał się liczbami.  Zaprezentował natomiast odsłonę kolejnej – trzeciej – części „Wiedźmina", flagowej gry spółki na konsole i komputery.  Oficjalny pokaz odbył się wieczorem, w tradycyjny już sposób: internetowego streamingu.

Pozostało 85% artykułu
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Specjaliści IT znów w cenie – rynek pracy ożywia się