Reklama

Toyota wzywa ponad 2 mln aut z powodu usterki poduszki powietrznej

Japoński producent samochodów Toyota poinformował w środę, że z powodu problemów z poduszką powietrzną wzywa do warsztatów 2,27 mln samochodów na świecie. To trzecia taka akcja największego światowego producenta w ciągu ostatnich miesięcy.

Publikacja: 11.06.2014 10:51

Toyota wzywa ponad 2 mln aut z powodu usterki poduszki powietrznej

Foto: Bloomberg

Rzecznik koncernu powiedział agencji AFP, że w systemie uruchamiania poduszek powietrznych w ok. 20 modelach mogą wystąpić usterki, w najgorszym razie grożące zapłonem.

W Japonii dotyczy to ok. 650 tys. samochodów, a za granicą - 1,62 mln aut.

Rzecznik dodał, że jeden z kierowców w Japonii złożył skargę, ponieważ z powodu tej usterki częściowo spłonęły fotele w samochodzie. Nie odnotowano jednak żadnego poważnego wypadku - zaznaczył rzecznik.

Wezwanie dotyczy m.in. modeli Yaris, Corolla i Avensis.

W ciągu dwóch miesięcy Toyota wezwała do warsztatów w sumie ponad 9 mln swoich samochodów, łącznie z najnowszą akcją. Na początku kwietnia wezwanie z powodu pięciu różnych problemów technicznych dotyczyło 6,39 mln aut. Koncern podkreślał wówczas, że usterki te nie były powodem żadnego wypadku.

Reklama
Reklama

Pod koniec maja producent wezwał ponad 500 tys. samochodów, głównie w Ameryce Północnej, z powodu różnych wad, w tym problemu z mocowaniem koła zapasowego.

Rzecznik koncernu powiedział agencji AFP, że w systemie uruchamiania poduszek powietrznych w ok. 20 modelach mogą wystąpić usterki, w najgorszym razie grożące zapłonem.

W Japonii dotyczy to ok. 650 tys. samochodów, a za granicą - 1,62 mln aut.

Reklama
Biznes
Microsoft wycofuje chińskich inżynierów z obsługi Pentagonu
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Reklama
Reklama