Nic dziwnego – z badań wynika, że przedsiębiorstwa, które zdecydują się na outsourcing specjalistów IT mogą nawet o 30 proc. zredukować swoje koszty. Zagraniczne firmy coraz częściej sięgają także po polskie technologie, bo nie tylko nie ustępują one tym zachodnim, ale i nierzadko je przewyższają.
W maju tego roku w Polsce swoje biuro otworzył Adform, europejski lider technologii reklamy graficznej. Warszawa została piętnastym zagranicznym oddziałem wywodzącej się z Danii spółki. Firma jest m.in. właścicielem platformy umożliwiającej automatyczny zakup reklam internetowych dopasowanych do zainteresowań odbiorcy. Dzięki tej technologii reklamodawca, np. firma motoryzacyjna, nie kupuje – tak jak do tej pory – powierzchni banerowej na dużym portalu motoryzacyjnym, ale płaci za wyświetlenie reklamy odbiorcy, który poszukuje samochodu o danych parametrach. Jest to możliwe dzięki temu, że Adform zna zachowania internautów, wie czym się interesują i jakich treści szukają. Wie dzięki polskiej myśli technicznej.
Dane o użytkownikach sieci dostarcza Adformowi firma Cloud Technologies, startup, który stworzył największą w Polsce hurtownię danych. Tzw. silnik behawioralny anonimowo monitoruje zachowania internautów na ponad 400 tysiącach stron WWW tworząc profile złożone z blisko 3000 atrybutów. – Stworzona przez nas hurtownia danych jest coraz częściej wykorzystywana przez zagranicznych partnerów. Współpraca z Adform daje nam możliwość dostarczania danych na rynki europejskie – mówi Piotr Prajsnar, szef Cloud Technologies. Na wybór polskiej technologii postawił także Masfalt, jedna ze spółek Grupy CRH, irlandzkiego potentata na rynku cementu, asfaltu i kostki brukowej, zatrudniającego kilkadziesiąt tysięcy osób w 20 krajach.
Producent długo szukał systemu wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem. Dostawcy, z którymi prowadzono rozmowy nie byli w stanie zaprezentować gotowego produktu odpowiadającego specyfice firmy. W końcu Masfalt zdecydował się skorzystać z systemu Impuls chorzowskiego Biura Projektowania Systemów Cyfrowych. Na decyzję o wyborze aplikacji wpłynęła nie tylko konkurencyjna cena, ale także możliwości systemu. Powyższe przykłady dowodzą, że Polska z biernego odbiorcy produktów i usług zagranicznych koncernów staje się partnerem dostarczającym zaawansowane rozwiązania.