Toyota najcenniejszą marką aut

Toyota została uznana za najwartościowszą markę motoryzacyjną w tegorocznym rankingu Interbrand’s Best Global Brands 2014

Publikacja: 12.10.2014 20:32

Toyota najcenniejszą marką aut

Foto: Bloomberg

Jej wartość wyceniono na 42,4 miliarda dolarów. To o prawie 20 proc. więcej niż rok temu. Japoński producent samochodów wspiął się także na wysokie miejsce w rankingu wszystkich globalnych marek, zajmując 8. pozycję.

Na kolejnych dwóch miejscach wśród marek motoryzacyjnych znalazły się firmy niemieckie. To Mercedes (34,3 mld dol.) oraz BMW (34,2 mld dol.), które bardzo wysoko uplasowały się także w zestawieniu najcenniejszych marek wszystkich branż: odpowiednio na 10. i 11. miejscu. W branży samochodowej czwarta jest Honda (21,7 mld dol.), natomiast piąty Volkswagen (13,7 mld dol.). W ogólnym zestawieniu zajęły odpowiednio 20. oraz 31 pozycję.

Wysoko zaszedł koreański Huyndai, który w rankingu marek samochodowych jest 7. a w ogólnym 40. Wartość koreańskiej marki po raz pierwszy przekroczyła 10 miliardów dolarów. Okazała się ona także najszybciej rosnąca marką motoryzacyjną od 2005 roku, gdy warta była 3,5 mld dolarów i zajmowała w ogólnym zestawieniu dopiero 84. miejsce.

Najcenniejsza marką świata jest Apple, której wartość wyceniono na prawie 119 miliardów dolarów. Za nią znajduje się Google z wycena na poziomie 107 mld dol. Trzecia jest Coca Cola, za nią sklasyfikowano IBM oraz Microsoft.

Marki motoryzacyjne znalazły się za to na czele tegorocznego rankingu marek najbardziej ekologicznych, sporządzonego przez firmę doradczą Deloitte. Firmy z tego sektora zajmują pierwsze cztery miejsca w rankingu. Oprócz nich dominują spółki technologiczne i z sektora elektroniki.

Dotychczasowego lidera – Toyotę – w tym roku wyprzedził Ford. W pierwszej trójce znalazła się także Honda. Tegoroczna lista najlepszych 50 firm pokazuje, że coraz więcej branż podejmuje działania, mające na celu informowanie o zaangażowaniu w ekologię – podkreśla Deloitte.

Jej wartość wyceniono na 42,4 miliarda dolarów. To o prawie 20 proc. więcej niż rok temu. Japoński producent samochodów wspiął się także na wysokie miejsce w rankingu wszystkich globalnych marek, zajmując 8. pozycję.

Na kolejnych dwóch miejscach wśród marek motoryzacyjnych znalazły się firmy niemieckie. To Mercedes (34,3 mld dol.) oraz BMW (34,2 mld dol.), które bardzo wysoko uplasowały się także w zestawieniu najcenniejszych marek wszystkich branż: odpowiednio na 10. i 11. miejscu. W branży samochodowej czwarta jest Honda (21,7 mld dol.), natomiast piąty Volkswagen (13,7 mld dol.). W ogólnym zestawieniu zajęły odpowiednio 20. oraz 31 pozycję.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca