Jej wartość wyceniono na 42,4 miliarda dolarów. To o prawie 20 proc. więcej niż rok temu. Japoński producent samochodów wspiął się także na wysokie miejsce w rankingu wszystkich globalnych marek, zajmując 8. pozycję.
Na kolejnych dwóch miejscach wśród marek motoryzacyjnych znalazły się firmy niemieckie. To Mercedes (34,3 mld dol.) oraz BMW (34,2 mld dol.), które bardzo wysoko uplasowały się także w zestawieniu najcenniejszych marek wszystkich branż: odpowiednio na 10. i 11. miejscu. W branży samochodowej czwarta jest Honda (21,7 mld dol.), natomiast piąty Volkswagen (13,7 mld dol.). W ogólnym zestawieniu zajęły odpowiednio 20. oraz 31 pozycję.
Wysoko zaszedł koreański Huyndai, który w rankingu marek samochodowych jest 7. a w ogólnym 40. Wartość koreańskiej marki po raz pierwszy przekroczyła 10 miliardów dolarów. Okazała się ona także najszybciej rosnąca marką motoryzacyjną od 2005 roku, gdy warta była 3,5 mld dolarów i zajmowała w ogólnym zestawieniu dopiero 84. miejsce.
Najcenniejsza marką świata jest Apple, której wartość wyceniono na prawie 119 miliardów dolarów. Za nią znajduje się Google z wycena na poziomie 107 mld dol. Trzecia jest Coca Cola, za nią sklasyfikowano IBM oraz Microsoft.
Marki motoryzacyjne znalazły się za to na czele tegorocznego rankingu marek najbardziej ekologicznych, sporządzonego przez firmę doradczą Deloitte. Firmy z tego sektora zajmują pierwsze cztery miejsca w rankingu. Oprócz nich dominują spółki technologiczne i z sektora elektroniki.