Reklama
Rozwiń
Reklama

Toyota najcenniejszą marką aut

Toyota została uznana za najwartościowszą markę motoryzacyjną w tegorocznym rankingu Interbrand’s Best Global Brands 2014

Publikacja: 12.10.2014 20:32

Toyota najcenniejszą marką aut

Foto: Bloomberg

Jej wartość wyceniono na 42,4 miliarda dolarów. To o prawie 20 proc. więcej niż rok temu. Japoński producent samochodów wspiął się także na wysokie miejsce w rankingu wszystkich globalnych marek, zajmując 8. pozycję.

Na kolejnych dwóch miejscach wśród marek motoryzacyjnych znalazły się firmy niemieckie. To Mercedes (34,3 mld dol.) oraz BMW (34,2 mld dol.), które bardzo wysoko uplasowały się także w zestawieniu najcenniejszych marek wszystkich branż: odpowiednio na 10. i 11. miejscu. W branży samochodowej czwarta jest Honda (21,7 mld dol.), natomiast piąty Volkswagen (13,7 mld dol.). W ogólnym zestawieniu zajęły odpowiednio 20. oraz 31 pozycję.

Wysoko zaszedł koreański Huyndai, który w rankingu marek samochodowych jest 7. a w ogólnym 40. Wartość koreańskiej marki po raz pierwszy przekroczyła 10 miliardów dolarów. Okazała się ona także najszybciej rosnąca marką motoryzacyjną od 2005 roku, gdy warta była 3,5 mld dolarów i zajmowała w ogólnym zestawieniu dopiero 84. miejsce.

Najcenniejsza marką świata jest Apple, której wartość wyceniono na prawie 119 miliardów dolarów. Za nią znajduje się Google z wycena na poziomie 107 mld dol. Trzecia jest Coca Cola, za nią sklasyfikowano IBM oraz Microsoft.

Marki motoryzacyjne znalazły się za to na czele tegorocznego rankingu marek najbardziej ekologicznych, sporządzonego przez firmę doradczą Deloitte. Firmy z tego sektora zajmują pierwsze cztery miejsca w rankingu. Oprócz nich dominują spółki technologiczne i z sektora elektroniki.

Reklama
Reklama

Dotychczasowego lidera – Toyotę – w tym roku wyprzedził Ford. W pierwszej trójce znalazła się także Honda. Tegoroczna lista najlepszych 50 firm pokazuje, że coraz więcej branż podejmuje działania, mające na celu informowanie o zaangażowaniu w ekologię – podkreśla Deloitte.

Jej wartość wyceniono na 42,4 miliarda dolarów. To o prawie 20 proc. więcej niż rok temu. Japoński producent samochodów wspiął się także na wysokie miejsce w rankingu wszystkich globalnych marek, zajmując 8. pozycję.

Na kolejnych dwóch miejscach wśród marek motoryzacyjnych znalazły się firmy niemieckie. To Mercedes (34,3 mld dol.) oraz BMW (34,2 mld dol.), które bardzo wysoko uplasowały się także w zestawieniu najcenniejszych marek wszystkich branż: odpowiednio na 10. i 11. miejscu. W branży samochodowej czwarta jest Honda (21,7 mld dol.), natomiast piąty Volkswagen (13,7 mld dol.). W ogólnym zestawieniu zajęły odpowiednio 20. oraz 31 pozycję.

Reklama
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Biznes
Sebastian Kondracki: Bielik AI ma już milion pobrań. I w żadnym wypadku nie jest na sprzedaż
Patronat Rzeczpospolitej
Samodzielność to nowa waluta przyszłości
Biznes
Pożyczki z SAFE zagrożone, odwet Brukseli na Chinach i zwolnienie z relokacji
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Afryka otwiera drzwi dla polskich firm. Rusza ekspansja
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama