Toyota najcenniejszą marką aut

Toyota została uznana za najwartościowszą markę motoryzacyjną w tegorocznym rankingu Interbrand’s Best Global Brands 2014

Publikacja: 12.10.2014 20:32

Toyota najcenniejszą marką aut

Foto: Bloomberg

Jej wartość wyceniono na 42,4 miliarda dolarów. To o prawie 20 proc. więcej niż rok temu. Japoński producent samochodów wspiął się także na wysokie miejsce w rankingu wszystkich globalnych marek, zajmując 8. pozycję.

Na kolejnych dwóch miejscach wśród marek motoryzacyjnych znalazły się firmy niemieckie. To Mercedes (34,3 mld dol.) oraz BMW (34,2 mld dol.), które bardzo wysoko uplasowały się także w zestawieniu najcenniejszych marek wszystkich branż: odpowiednio na 10. i 11. miejscu. W branży samochodowej czwarta jest Honda (21,7 mld dol.), natomiast piąty Volkswagen (13,7 mld dol.). W ogólnym zestawieniu zajęły odpowiednio 20. oraz 31 pozycję.

Wysoko zaszedł koreański Huyndai, który w rankingu marek samochodowych jest 7. a w ogólnym 40. Wartość koreańskiej marki po raz pierwszy przekroczyła 10 miliardów dolarów. Okazała się ona także najszybciej rosnąca marką motoryzacyjną od 2005 roku, gdy warta była 3,5 mld dolarów i zajmowała w ogólnym zestawieniu dopiero 84. miejsce.

Najcenniejsza marką świata jest Apple, której wartość wyceniono na prawie 119 miliardów dolarów. Za nią znajduje się Google z wycena na poziomie 107 mld dol. Trzecia jest Coca Cola, za nią sklasyfikowano IBM oraz Microsoft.

Marki motoryzacyjne znalazły się za to na czele tegorocznego rankingu marek najbardziej ekologicznych, sporządzonego przez firmę doradczą Deloitte. Firmy z tego sektora zajmują pierwsze cztery miejsca w rankingu. Oprócz nich dominują spółki technologiczne i z sektora elektroniki.

Dotychczasowego lidera – Toyotę – w tym roku wyprzedził Ford. W pierwszej trójce znalazła się także Honda. Tegoroczna lista najlepszych 50 firm pokazuje, że coraz więcej branż podejmuje działania, mające na celu informowanie o zaangażowaniu w ekologię – podkreśla Deloitte.

Jej wartość wyceniono na 42,4 miliarda dolarów. To o prawie 20 proc. więcej niż rok temu. Japoński producent samochodów wspiął się także na wysokie miejsce w rankingu wszystkich globalnych marek, zajmując 8. pozycję.

Na kolejnych dwóch miejscach wśród marek motoryzacyjnych znalazły się firmy niemieckie. To Mercedes (34,3 mld dol.) oraz BMW (34,2 mld dol.), które bardzo wysoko uplasowały się także w zestawieniu najcenniejszych marek wszystkich branż: odpowiednio na 10. i 11. miejscu. W branży samochodowej czwarta jest Honda (21,7 mld dol.), natomiast piąty Volkswagen (13,7 mld dol.). W ogólnym zestawieniu zajęły odpowiednio 20. oraz 31 pozycję.

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne