Pegaz sięga po rakietową „Narew”

Polska Grupa Zbrojeniowa bierze na celownik wart 11 mld zł przetarg na broń dla powietrznej tarczy „Narew".

Aktualizacja: 11.12.2014 07:06 Publikacja: 11.12.2014 03:41

Systemy rakietowe dla tarczy powietrznej „Narew”, zastąpią pamiętające ZSRR zestawy Newa

Systemy rakietowe dla tarczy powietrznej „Narew”, zastąpią pamiętające ZSRR zestawy Newa

Foto: Wikipedia

Dziś w radomskiej siedzibie narodowego koncernu obronnego, zwanego w branży Pegazem, powstanie konsorcjum dla budowy systemu obrony powietrznej krótkiego zasięgu. Jeśli rodzimy przemysł chce wejść do gry o wielomiliardowe kontrakty (kompletna, wielopoziomowa osłona polskiego nieba ma kosztować 26,6 mld zł), musi błyskawicznie zewrzeć szeregi. Tylko do połowy grudnia MON czeka bowiem na zgłoszenia firm zainteresowanych udziałem w negocjacjach technicznych.

Wejście polskiej zbrojeniówki jako potencjalnego wykonawcy programu „Narew" to jak dotąd największe biznesowe i technologiczne wyzwanie dla obronnego Pegaza. W ciągu półtora roku państwowy holding dokonał konsolidacji 26 podmiotów, w tym ośmiu grup kapitałowych z branży zbrojeniowej, stoczniowej, offshore, nieruchomości i nowych technologii, z rocznymi obrotami sięgającymi 5 mld zł oraz prawie 19 tys. pracowników. W ostatnich dniach PGZ skompletowała też zarząd, finalizując skomplikowany integracyjny proces.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne