Chiny pomogły Peugeotowi

PSA Peugeot Citroen zwiększył w 2014 r. sprzedaż o 4,3 proc. dzięki skokowi o 32 proc. dostaw w Chinach, gdzie producenci w skali masowej wypadli lepiej od marek segmentu premium z powodu zwolnienia tempa gospodarki w tym kraju

Aktualizacja: 14.01.2015 17:38 Publikacja: 14.01.2015 17:17

Chiny pomogły Peugeotowi

Foto: Bloomberg

PSA poinformowała, że Chiny stały się jej największym rynkiem na świecie, sprzedaż wyniosła 734 tys. sztuk 25 proc. całości na skutek zwiększenia liczby sieci sprzedaży o 100 i popularności krzyżówek średniej wielkości w rodzaju Peugeota 3008.

Chiny są częścią planu działań prezesa Carlosa Tavaresa, mających ożywić tej firmę po kupieniu przez skarb państwa Francji i Dongfeng po 14 proc. udziałów za 3 mld euro mających pomóc tej firmie. Sojusz z Chińczykami pozwolił już zmniejszyć jej zależność od Europy i rozwijać się na największym rynku na świecie, gdzie firmy samochodowe mogą lokować nadal duże ilości mimo zwolnienia wzrostu rynku z 14 proc. do 6,9 proc. w 2014 r.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca