Reklama

Chiny pomogły Peugeotowi

PSA Peugeot Citroen zwiększył w 2014 r. sprzedaż o 4,3 proc. dzięki skokowi o 32 proc. dostaw w Chinach, gdzie producenci w skali masowej wypadli lepiej od marek segmentu premium z powodu zwolnienia tempa gospodarki w tym kraju

Aktualizacja: 14.01.2015 17:38 Publikacja: 14.01.2015 17:17

Chiny pomogły Peugeotowi

Foto: Bloomberg

PSA poinformowała, że Chiny stały się jej największym rynkiem na świecie, sprzedaż wyniosła 734 tys. sztuk 25 proc. całości na skutek zwiększenia liczby sieci sprzedaży o 100 i popularności krzyżówek średniej wielkości w rodzaju Peugeota 3008.

Chiny są częścią planu działań prezesa Carlosa Tavaresa, mających ożywić tej firmę po kupieniu przez skarb państwa Francji i Dongfeng po 14 proc. udziałów za 3 mld euro mających pomóc tej firmie. Sojusz z Chińczykami pozwolił już zmniejszyć jej zależność od Europy i rozwijać się na największym rynku na świecie, gdzie firmy samochodowe mogą lokować nadal duże ilości mimo zwolnienia wzrostu rynku z 14 proc. do 6,9 proc. w 2014 r.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
USA chcą podwyżek cen leków w Europie. Trump naciska na koncerny farmaceutyczne
Biznes
E-aut przybywa, producenci mają kłopoty
Biznes
Prezydent USA wzywa prezesa Intela do dymisji. Trump: Ogromny konflikt interesów
Biznes
Nowy rekord liczby niewypłacalnych firm w Polsce
Biznes
Inwestorzy uznali, że Berkshire bez Buffetta to już nie to samo
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama