Tuż przed świętami przez sortownie Poczty Polskiej (PP) przechodziło dziennie kilka milionów paczek i przesyłek z prezentami. W spółce twierdzą, że Polacy jeszcze nigdy nie kupowali w sieci tak dużo jak w czwartym kwartale 2014 roku. Przykładowo, w ostatnim tygodniu przed Wigilią (15-21.12) Poczta obsługiwała prawie dwa razy więcej paczek niż zwykle. Liczby te oddają sukcesywny wzrost rynku e-handlu w Polsce. Z roku na rok Polacy coraz chętniej zamieniają tradycyjny koszyk sklepowy na wirtualny. Ponad 80 proc. Polaków posiadających dostęp do sieci kupiło choć część prezentów przez internet.
– W 2015 roku spodziewamy się około 20-procentowego wzrostu rynku zakupów w sieci. Poczta na rynku dostaw towarów kupionych i sprzedanych online już rośnie szybciej niż rynek. Korzystamy na dynamicznie rosnącym rynku ecommerce. To także wynik naszej ekspansji sprzedażowej i pozyskiwania nowych klientów. Sprzyjają temu między innymi zmiany w sieci placówek i dłuższe godziny otwarcia – mówi Sławomir Żurawski, odpowiedzialny w PP za rozwój segmentu paczkowego.
Badania ARC Rynek Opinia pokazują, że klienci wybierający operatora logistycznego najczęściej zwracają uwagę na terminowość i ceny. Od operatora logistycznego wymagają elastycznej oferty dostarczania paczek. Doceniają także serwis paczkowy dający pełną wiedzę online o przesyłanym produkcie. - Sieć placówek dostępnych w każdym zakątku kraju, dostawy pod adres oraz pełna możliwość śledzenia paczek i informacje o doręczonej paczce poprzez e-mail lub sms to podstawa bycia skutecznym operatorem logistycznym. Wszystkie te elementy udostępniamy zarówno kupującym jak i sklepom internetowy – podkreśla Sławomir Żurawski.
Przesyłki obsługiwane przez PP są odbierane przez kurierów w 14 sortowniach na terenie kraju.