Reklama

Każdy dzień to strata dla Takaty

Władze w USA nałożyły na japońskiego producenta poduszek powietrznych grzywnę 14 tys. dolarów dziennie za brak pełnej współpracy przy wyjaśnianiu przyczyn defektu i za wolne usuwanie go.

Publikacja: 22.02.2015 12:46

Każdy dzień to strata dla Takaty

Foto: Bloomberg

Takata nie wykonała dwóch ubiegłorocznych poleceń urzędu bezpieczeństwa transportu drogowego NHTSA, by przekazała mu dokumentację i materiały potrzebne do prowadzenia postępowania wyjaśniającego — stwierdził minister transportu Anthony Fox. Rząd zarzuca japońskiej firmie zasypanie urzędu 2,4 milionami stron dokumentów bez żadnej instrukcji czy wyjaśnień, co zawierają.

"Jak panu dobrze wiadomo, NHTSA wielokrotnie kontaktował się z Takatą i zwracał się do tej firmy o wyjaśnienie zawartości lawiny dokumentów, jakie dotychczas przedstawiła" — stwierdził amerykański urząd w piśmie do prawnika Takaty, Stevena Bradbury, tłumacząc przyczynę nałożenia grzywny, która będzie naliczana od 20 lutego.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama