To ostatni fragment trasy z Katowic do Gliwic, na którego odnowienie Polskie Linie Kolejowe wydały do tej pory około 130 mln zł. Efektem prac będzie skrócenie czasu przejazdu, lepszy standard obsługi podróżnych i podniesienie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Inwestycja kosztuje 52,3 miliona złotych, realizuje ją spółka ZUE, z którą PLK podpisały umowę na wykonanie prac. W ich trakcie wymienionych zostanie ponad 10 kilometrów torów oraz sieci trakcyjnej. Przebudowane i wymienione zostaną rozjazdy na stacji Chorzów Batory i na przystanku osobowym Katowice Załęże. Na obu stacjach zostaną zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym a także nowe oświetlenie. Na odcinku pomiędzy Katowicami a Chorzowem Batorym zostaną także naprawione i odpowiednio zabezpieczone mosty, wiadukty i przepusty.
Na przystanku w Załężu powstanie nowa wiata, wyremontowany będzie peron, pojawią się ławki i tablice informacyjne. Przebudowane zostaną również przejście pod torami i wejście na peron. Na trasie z Katowic do Gliwic, Polskie Linie Kolejowe przebudowały i odnowiły już perony w Rudzie Śląskiej Chebziu, Rudzie Śląskiej, Zabrzu, Świętochłowicach, a także w Chorzowie Batorym.
PKP Polskie Linie Kolejowe wydały na rewitalizację linii pomiędzy Katowicami a Gliwicami od 2013 roku już prawie 130 mln zł. Z tego na rewitalizację odcinka Chorzów Batory – Ruda Śląska Chebzie i Zabrze - Gliwice Łabędy prawie 73 mln zł oraz około 56 mln zł na odcinek Ruda Śląska Chebzie – Zabrze.
Pociągi już przyspieszyły do 100 kilometrów na godzinę na zrewitalizowanym odcinku Chorzów Batory - Gliwice. Natomiast zakończenie prac na całej trasie Katowice – Gliwice Polskie mają się zakończyć jeszcze przed wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy 2015/2016. Przed rewitalizacją podróż pociągiem osobowym na trasie Katowice - Gliwice trwała 40 min. Po zakończeniu wszystkich prac skróci się do około 30 minut.