Przedsięwzięcie obejmuje budowę łącznie dziewięciu peronów, nowych wiat oraz instalację oświetlenia, nagłośnienia oraz tablic informacyjnych. Wykonawca pracujący dla PLK wymienił ponad połowę torów i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Gotowe są już pierwsze nowe perony oraz nowe części przejść podziemnych w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim. Prace budowlane prowadzone są bez wstrzymywania ruchu pociągów, dlatego roboty wykonywane są etapami na kolejnych odcinkach torów.
Z efektów inwestycji korzystają już pasażerowie w Siedlcach. Na przełomie marca i kwietnia zakończyła się budowa pierwszej części przejścia podziemnego. Zmodernizowany jest trzeci peron, który jest wyższy i pozwala na łatwiejsze wsiadanie do pociągów. Pociągi korzystają ze zmodernizowanych torów w południowej części stacji.
W marcu rozpoczęła się natomiast modernizacja peronów pierwszego i drugiego. Kontynuowana będzie także budowa tunelu drogowego w ciągu ul. Kilińskiego, który powstaje w miejscu likwidowanej kładki dla pieszych. Usprawni on ruch pojazdów w mieście i odkorkuje dwa pozostałe wiadukty w ciągu ul. Garwolińskiej i Łukowskiej.
Z nowego peronu już od stycznia korzystają mieszkańcy Międzyrzeca Podlaskiego. Mają do dyspozycji dwie z trzech montowanych w ramach inwestycji wind. Rozpoczęły się także prace przy budowie nowego peronu. Powstaje przejście podziemne, które już częściowo służy podróżnym. Zakończono montaż sieci trakcyjnej, a w drugiej połowie kwietnia wykonawca planuje zamknięcie przejazdu kolejowego i zakończenie jego modernizacji.
Na stacji w Łukowie powstaje kładka dla pieszych, która będzie wyposażona w windy. Budowany jest tunel drogowy, który – podobnie jak w przypadku Siedlec – podwyższy bezpieczeństwo ruchu samochodowego. W marcu w Łukowie zaczęła działać nowa skomputeryzowana nastawnia, z której dyżurni ruchu będą zarządzać ruchem pociągów na odcinku kilkudziesięciu kilometrów.