Elektryczne autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą cicho i bezemisyjnie z użyciem odnawialnych źródeł energii elektrycznej na siedmiu z nieco powyżej ośmiu kilometrów trasy. Ładowanie akumulatorów zajmuje jedynie sześć minut na przystankach końcowych. Pojazdy są dodatkowo wyposażone w niewielki silnik diesla pracujący na biodieslu.

W porównaniu z autobusami konwencjonalnymi, elektryczna hybryda zapewnia znaczne korzyści środowiskowe. Całkowite zużycie energii jest o 60 procent niższe. Emisja mająca negatywne skutki klimatyczne została zredukowana o 90 procent dzięki temu, że autobusy wykorzystują biodiesel oraz energię wiatrową. Poziom hałasu podczas działania silnika elektrycznego jest na takim samym poziomie, jak w przypadku normalnej rozmowy.

- W coraz większej liczbie miast zelektryfikowany transport autobusowy staje się efektywnym kosztowo rozwiązaniem, mającym na celu poprawę jakości powietrza oraz redukcję hałasu. W Sztokholmie mamy kolejną szansę zaprezentowania technologii hybryd elektrycznych w warunkach komercyjnych - mówi Hakan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Usługi z wykorzystaniem elektrycznych autobusów hybrydowych w Sztokholmie stanowią projekt demonstracyjny prowadzony wspólnie przez Volvo Buses, Transport Publiczny w Sztokholmie oraz dostawcę energii - Vattenfall. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach projektu ZeEUS (Miejski System Autobusowy „Zero Emisji"). Bierze w nim udział ponad 40 firm oraz organizacji. Po wstępnym projekcie demonstracyjnym, który potrwa do końca 2016 roku, celem jest dalsze wykorzystywanie elektrycznych hybryd w warunkach komercyjnych.

Od grudnia 2014 roku elektryczne hybrydy Volvo są również wykorzystywane w usługach komercyjnych w Hamburgu, w Niemczech. To trzy sztuki modelu Volvo 7900, które jeżdżą na nowo otwartej trasie Innovation Route 109. 10-kilometrowa trasa ma być obsługiwana niemal wyłącznie przez autobusy z innowacyjnymi technologiami napędowymi i prowadzi od terminalu autobusów elektrycznych niedaleko Dworca Głównego w Hamburgu do ostatniego przystanku znajdującego się na podziemnej stacji w Alsterdorf.