Leaseurope, organizacja reprezentująca interesy europejskiej branży leasingowej, podała, że w 2014 r. wartość nowych umów zwiększyła się o 8,4 proc., gdy dla Polski był on dwa i pół razy większy.

Europejski rynek szczególnie dynamicznie rósł w segmencie pojazdów, o 12,4 proc. w stosunku do 2013 r., w segmencie ruchomości o 1 proc. i w segmencie nieruchomości o 7,6 proc. W przypadku tego ostatniego segmentu był to pierwszy wzrost od 2010 r.

Polski rynek rósł dwa i pół razy szybciej od europejskiego i w segmencie pojazdów, natomiast w zakresie ruchomości (bez pojazdów) polska branża wypracowała dynamikę 20 razy wyższą od średniej europejskiej.

Polski rynek jest trzecim, po tureckim i hiszpańskim, najbardziej dynamicznie rozwijającym się europejskim rynkiem leasingowym. Jednak w odniesieniu do wartości kontraktów zawartych w 2014 r. krajowy rynek wyprzedził zarówno hiszpański, jak i turecki.

Przewodniczący Komitetu Wykonawczego Związku Polskiego Leasingu Arkadiusz Ertryk stwierdził, że na koniec 2014 r. zauważalne było przebudzenie większości europejskich rynków. Polska branża leasingowa ma siódmą pozycję w rankingu europejskim.