To o 11 proc. mniej niż przed rokiem. W tym samym okresie zysk netto spółki stopniał o 48 proc. i sięgnął 32,69 mln zł.
Zarząd przyjął założenia do aktualizacji strategii do roku 2020, której publikacja przewidziana jest do końca czerwca tego roku. Wśród nich znalazły się: utrzymanie pozycji Bogdanki jako lidera kosztowego poprzez optymalizację struktury i poziomu wydobycia i dalszą redukcję kosztów działalności, sprzedaż węgla dla energetyki, ciepłownictwa i chemii poprzez rozszerzanie spektrum odbiorców węgla i wejście w nowe, atrakcyjne segmenty rynku, ekspansja na rynku polskim – prowadzenie procesu ciągłego monitorowania nowych programów i projektów inwestycyjnych w regionie oraz pozyskanie rynków zagranicznych.
Jako scenariusz optymalny przyjęto ten przewidujący kontynuację eksploatacji pól Bogdanka i Stefanów oraz udostępnienie nowych obszarów „Ostrów-Orzechów" a w dalszej perspektywie czasowej obszaru K6 - K7 przy wykorzystaniu obecnej infrastruktury kopalni (bez budowy nowych szybów i wzrostu wydobycia). Scenariusz ten zakłada też ograniczenie inwestycji rozwojowych do niezbędnych z punktu widzenia udostępnienia nowych złóż – w szczególności w latach 2015-2017 i weryfikacja nakładów inwestycyjnych mających na celu zwiększenie mocy produkcyjnych do roku 2020. W planach jest też optymalizacja poziomu produkcji stosownie do sytuacji rynkowej w szczególności w latach 2015-2017, przy zwiększeniu wydobycia z pokładów o większej miąższości (technologia kombajnowa) oraz optymalizacja długoterminowego zwrotu dla inwestorów z uwzględnieniem ryzyk związanych z sytuacją rynkową. Jak przekonuje zarząd, wybrany wariant jest najbardziej elastyczny i przewiduje możliwość powrotu do planowanego wzrostu produkcji a nawet jej rozszerzenia.
Aktualnie zarząd pracuje nad wielowariantową analizą działalności spółki, uwzględniającą przewidywane, możliwe scenariusze rozwoju rynku węgla (popytu i cen) do 2020 r., która będzie podstawą do sformułowania aktualizacji strategii.
Zarząd zaznaczył też, że analizuje politykę dywidendową na kolejne lata biorąc pod uwagę lokalne i globalne trendy oraz warunki cenowe. Polityka dywidendowa na kolejne lata zostanie przyjęta i ogłoszona do 30 czerwca 2015 r. wraz ze strategią działalności na lata 2015-2020. W tym roku zarząd rekomenduje wypłatę dywidendy w wysokości 3 zł na akcję tj. 37,5 proc. skonsolidowanego zysku netto za 2014 r.