Media w USA: Sergio Marchionne chce połączyć Fiata z GM

Dyrektor generalny Fiat Chrysler Automobiles NV Sergio Marchionne szuka potencjalnych sojuszników, którzy pomogliby mu w przekonaniu General Motors Co. do połączenia koncernów. Przecieki na ten temat opublikowały amerykańskie media.

Publikacja: 09.06.2015 17:05

Sergio Marchionne chce połączyć Fiata z GM

Sergio Marchionne chce połączyć Fiata z GM

Foto: Bloomberg

Według źródeł zbliżonych do do włosko-amerykańskiego kolosa, Marchionne miał przekonywać do swojego pomysłu menedżerów wielkich funduszy hedgingowych oraz inwestorów-aktywistów – tych samych, którzy niedawno zmusili General Motors do rozpoczęcia operacji wykupowania z rynku własnych akcji. Szef Fiata szuka równolegle podobnego partnera wśród europejskich producentów. Informację tę potwierdził także prezes spółki John Elkann.

Fiat Chrysler zamknął ubiegły rok z obrotami rzędu 108 miliardów dolarów, ale margines zysku koncernu był minimalny. Według portalu MarketWatch, Marchionne musi sobie zdawać sprawę, że potencjalne załamanie na rynku oraz konieczność inwestycji w nowe technologie, w związku z wchodzeniem w życie kolejnych zaostrzonych regulacji dotyczących emisji spalin, wiąże się z poważnym ryzykiem. 62-letni szef włosko-amerykańskiego koncernu wspomina od dłuższego czasu o problemie jakim jest nadprodukcja samochodów zwłaszcza w Europie oraz koszty wydatków inwestycyjno-badawczych prowadzonych równolegle przez różnych producentów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Biznes
Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji
Biznes
102 przypadki konfiskaty prywatnych majątków w Rosji. Miliardy dolarów na wojnę
Biznes
Największy atak na Ukrainę, InPost z kolejnym przejęciem, Polska celem hakerów
Biznes
Czy grozi nam cybernetyczna kapitulacja? Wojna w internecie się nasila
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama