Reklama
Rozwiń
Reklama

Mało chętnych na auta

Takiego spadku sprzedaży nowych aut dilerzy działający w Rosji jeszcze nie notowali. W maju rynek stracił blisko 40 procent.

Aktualizacja: 13.06.2015 13:51 Publikacja: 13.06.2015 10:34

Mało chętnych na auta

Foto: Bloomberg

Asocjacja Biznesu Europejskiego (ABE) podała, że w maju sprzedaż nowych samochodów osobowych w Rosji była niższa o 37,6 proc. rok do roku. Kupców znalazło 125,8 tys. maszyn. Za pięć miesięcy spadek na rynku wynosi już 37,7 proc..

Szef Komitetu Producentów Samochodów ABC Igor Szrajberg zauważa, że dzięki obniżeni oprocentowania w bankach oraz cen na nowe auta (dzięki umocnieniu rubla), można dostrzec „umiarkowane pobudzenie aktywności konsumenckiej". Tym niemniej wyniki maja są rozczarowujące.

- Jest mało prawdopodobne by to pozytywnie wpłynęło na rynek, ale może pomóc w spowolnieniu spadku sprzedaży w najbliższych miesiącach - cytuje portal Lenta.

Sprzedaż najpopularniejszej w Rosji marki Lada spadła w maju o 33 proc. do 22,8 tys. sztuk. Liderzy zagranicznych marek: Hyundai, Kia i Renault stracili odpowiednio: 13 proc., 27 proc. i 42 proc.. Do tej znaczyły tracić marki, które utrzymywały pozytywną dynamikę przez cztery miesiące. Chodzi o auta z najwyższej półki: Mercedes-Benz, Porsche i Lexus. W maju bogaci Rosjanie kupili 3,8 tys. Mercedes-Benz (-12 proc.), 1650 Lexus (- 2 proc.) i 458 Porsche.

Jedyną marką która w maju cieszyła się większym popytem był UAZ, ale i tu spadek za pięć miesięcy sięgnął 9 proc.

Reklama
Reklama

Na razie nie widać więc pozytywów od rządowego programu pobudzania zakupów nowych samochodów. Ministerstwo Przemysłu i Handlu zwraca kupującym nowe auta klasy ekonomicznej dwie trzecie bazowej stawki kredytowej Banku Rosji. Ma to dać do końca roku wzrost sprzedaży o 200 tys. maszyn.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama