Asocjacja Biznesu Europejskiego (ABE) podała, że w maju sprzedaż nowych samochodów osobowych w Rosji była niższa o 37,6 proc. rok do roku. Kupców znalazło 125,8 tys. maszyn. Za pięć miesięcy spadek na rynku wynosi już 37,7 proc..
Szef Komitetu Producentów Samochodów ABC Igor Szrajberg zauważa, że dzięki obniżeni oprocentowania w bankach oraz cen na nowe auta (dzięki umocnieniu rubla), można dostrzec „umiarkowane pobudzenie aktywności konsumenckiej". Tym niemniej wyniki maja są rozczarowujące.
- Jest mało prawdopodobne by to pozytywnie wpłynęło na rynek, ale może pomóc w spowolnieniu spadku sprzedaży w najbliższych miesiącach - cytuje portal Lenta.
Sprzedaż najpopularniejszej w Rosji marki Lada spadła w maju o 33 proc. do 22,8 tys. sztuk. Liderzy zagranicznych marek: Hyundai, Kia i Renault stracili odpowiednio: 13 proc., 27 proc. i 42 proc.. Do tej znaczyły tracić marki, które utrzymywały pozytywną dynamikę przez cztery miesiące. Chodzi o auta z najwyższej półki: Mercedes-Benz, Porsche i Lexus. W maju bogaci Rosjanie kupili 3,8 tys. Mercedes-Benz (-12 proc.), 1650 Lexus (- 2 proc.) i 458 Porsche.
Jedyną marką która w maju cieszyła się większym popytem był UAZ, ale i tu spadek za pięć miesięcy sięgnął 9 proc.