Przychody firmy skoczyły w tym czasie o 210 proc., do 17,68 mln zł. Ostateczne, zaudytowane wyniki finansowe 11 bit studios za 2014 r. różnią się o 0,5 mln zł od danych prezentowanych przez spółkę w raporcie za IV kwartał, ale niższy zysk netto to w głównej mierze efekt rozliczenia premii dla zarządu. Tą postanowiła przyznać Rada Nadzorcza za osiągnięcia biznesowe w ub. r. (spółka jest w dobrej sytuacji gotówkowej – w I kwartale br. jej zasoby pieniężne sięgały około 15 mln zł). Duża w tym zasługa sukcesu flagowej gry 11 bit studios, czyli This War of Mine (TWoM). Choć w wersji na komputery PC zadebiutowała w połowie listopada 2014 r., to – jak zapewnia Dariusz Wolak, odpowiedzialny w spółce za relacje inwestorskie – cały czas cieszy się dużym zainteresowaniem graczy. – Potwierdzeniem są wyniki finansowe 11 bit studios za I kwartał i spodziewane solidne wyniki za bieżący kwartał – informuje.
Ale producent nie zamierza poprzestać na sukcesie pecetowej wersji TWoM. Jeszcze w lipcu zamierza wydać TWoM w wersji na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym iOS i Android. W przyszłym roku szykuje zaś kolejny hit – produkcję o roboczym tytule Industrial. Prace nad grą trwają. – W naszej ocenie potencjał sprzedażowy Industriala będzie większy niż TWoM z uwagi na to, że będzie reprezentował bardziej popularny gatunek oraz, że wokół niego będzie mogła powstać cała seria gier. Potencjał TWoM w tym zakresie został już wyczerpany – wyjaśnia Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios. Jak zaznacza, intencją spółki jest, by Industrial, podobnie jak TWoM, spełnił oczekiwania graczy, co wiąże się z koniecznością zaangażowania znacznych zasobów. – Mając komfortową sytuację finansową nie zamierzamy wypuszczać na rynek tytułu, który byłby niedopracowany, co miałoby negatywne przełożenie na jego sprzedaż – dodaje prezes 11 bit studios. W konsekwencji premiera Industriala nieco się opóźni w stosunku do poprzednich zapowiedzi (mówiło się o przełomie 2015/2016).
11 bit studios zamierza również dalej rozwijać platformę Games Republic, na której dostępnych jest już ponad 700 gier. Katalog będzie rozbudowywany, co powinno przełożyć się na wyraźny wzrost przychodów platformy w porównaniu z 2014 r. (wówczas wyniosły one 80 tys. euro). Część wydawnicza 11 bit studios, czyli 11 bit launchpad, po wydaniu gry Spacecom, przygotowuje się do realizacji dwóch kolejnych projektów. Ich premiery będą możliwe jeszcze w tym roku.
Spółka podtrzymuje plany przejścia na główny parkiet GPW. Prowadzi, przy wsparciu doradców (DM BOŚ, Deloitte Polska i Kancelaria Prof. Marek Wierzbowski i Partnerzy), zaawansowane prace nad prospektem emisyjnym, który powinien trafić do Komisji Nadzoru Finansowego na początku III kwartału. Przeprowadzce nie będzie towarzyszyła emisja nowych akcji.