Startupy mają problem ze sprzedażą swoich pomysłów

Choć Polska to kraj ludzi kreatywnych i przedsiębiorczych, z głowami pełnymi pomysłów na biznes, to nie mają oni umiejętności zainteresowania swoimi projektami.

Publikacja: 03.08.2015 11:12

Jak twierdzi Bartosz Kiełbiński, juror TechCrunch Let's Meet in Warsaw, szef agencji badawczej eStoreMedia, najlepszym dowodem tych słów są 2-minutowe prezentacje najciekawszych polskich startupów, które miały miejsce na obywającym się 29 lipca wydarzeniu branży startupowej TechCrunch w Warszawie. – Dobre, a często i genialne pomysły, zaangażowane zespoły oraz umiejętność szybkiego uczenia się od najlepszych na świecie - tak podsumować można tę imprezę. Startupy takie, jak zwycięski DeepSense analizujący big data, Early Logic, umożliwiający diagnozowanie dyskalkulii u dzieci, czy też Metricso, dostarczający danych nt. konsumentów, mają realną szansę na sukces. Są tacy, którzy są już po wstępnych konsultacjach swoich pomysłów w Dolinie Krzemowej. Niestety podczas TechCrunch można było również zauważyć, że młodym przedsiębiorcom ciągle brakuje pewności siebie oraz kluczowej w tym wypadku umiejętności skutecznego zaprezentowania swojej idei. W kilku sytuacjach przez 2 minuty niektórzy prezentujący nie byli w stanie przekazać ekspertom czym zajmują się ich firmy, a pomysł na biznes ginął często w nerwowym słowotoku – tłumaczy Bartosz Kiełbasiński.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku