Startupy mają problem ze sprzedażą swoich pomysłów

Choć Polska to kraj ludzi kreatywnych i przedsiębiorczych, z głowami pełnymi pomysłów na biznes, to nie mają oni umiejętności zainteresowania swoimi projektami.

Publikacja: 03.08.2015 11:12

Jak twierdzi Bartosz Kiełbiński, juror TechCrunch Let's Meet in Warsaw, szef agencji badawczej eStoreMedia, najlepszym dowodem tych słów są 2-minutowe prezentacje najciekawszych polskich startupów, które miały miejsce na obywającym się 29 lipca wydarzeniu branży startupowej TechCrunch w Warszawie. – Dobre, a często i genialne pomysły, zaangażowane zespoły oraz umiejętność szybkiego uczenia się od najlepszych na świecie - tak podsumować można tę imprezę. Startupy takie, jak zwycięski DeepSense analizujący big data, Early Logic, umożliwiający diagnozowanie dyskalkulii u dzieci, czy też Metricso, dostarczający danych nt. konsumentów, mają realną szansę na sukces. Są tacy, którzy są już po wstępnych konsultacjach swoich pomysłów w Dolinie Krzemowej. Niestety podczas TechCrunch można było również zauważyć, że młodym przedsiębiorcom ciągle brakuje pewności siebie oraz kluczowej w tym wypadku umiejętności skutecznego zaprezentowania swojej idei. W kilku sytuacjach przez 2 minuty niektórzy prezentujący nie byli w stanie przekazać ekspertom czym zajmują się ich firmy, a pomysł na biznes ginął często w nerwowym słowotoku – tłumaczy Bartosz Kiełbasiński.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa
Biznes
Będą cła na nawozy z Rosji i Białorusi. Grupa Azoty częściowo zadowolona