Rusza kolejny etap akcji „Czas polskich przedsiębiorców". Adresowane do właścicieli małych i średnich firm przedsięwzięcie organizowane jest przez Getin Leasing. Patronuje mu „Rzeczpospolita". Jego celem jest popularyzacja działalności i znaczenia sektora MSP w polskiej gospodarce.
Pierwszy etap „Czasu polskich przedsiębiorców" trwał od 1 do 31 czerwca. W ramach tej części programu pokazywano film o zaangażowaniu i wysiłku drobnych przedsiębiorców w prowadzenie biznesu na niełatwym i konkurencyjnym rynku. Po obejrzeniu filmu – poprzez głosowanie – można było wyrazić akceptację dla programu. – Ponad 30 tys. głosów poparcia i e-maile od osób utożsamiających się z ideą akcji sprawiły, że podjęliśmy decyzję o kontynuacji projektu – mówi dyrektor departamentu wsparcia sprzedaży w Getin Leasing Jolanta Bogusz.
Nowy film i konkurs
Kolejnym etapem będzie emisja rozbudowanej wersji filmu. Zostanie ona pokazana 6 września po głównych wydaniach serwisów informacyjnych w TVP 1, TVN i Polsacie. Jego celem będzie podkreślenie dotychczasowych dokonań przedsiębiorców sektora MŚP oraz jego perspektyw. Ma być także zaproszeniem do prezentowania siły i wartości rodzimego biznesu.
W tym samym czasie wystartuje konkurs dla przedsiębiorców na esej opisujący ważne wydarzenia w rozwoju ich firm. Najciekawsza z prac zostanie opublikowana w „Rzeczpospolitej". Pozostałe eseje będą prezentowane przez media internetowe.
„Czas polskich przedsiębiorców" ma także zwrócić uwagę na problemy, przed jakimi stoi mały biznes. Najczęściej związane są one z finansami i systemem prawnym. Często wskazywanymi barierami są: nadmierne obciążenie składkami, biurokracja i wysokie koszty związane z prowadzeniem firmy, które głównie dla mniejszych przedsiębiorstw bywają przyczyną upadłości.