W skład konsorcjum weszły także: Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2, PIT-Radwar, MESKO oraz Wojskowe Zakłady Elektroniczne.
Jak podkreślił prezes PGZ Wojciech Dąbrowski, wtorkowa umowa konsorcjum jest konsekwencją zawartego w ub. tygodniu porozumienia pomiędzy PGZ a firmą Elbit Systems z Izraela, dotyczącego wspólnej oferty drona Hermes 450 dla polskiego wojska.
Członek zarządu PGZ, Dariusz Sokólski zaznaczył, że w ramach zawartego wcześniej porozumienia PGZ i spółki wchodzące w skład konsorcjum pozyskają pełny transfer nowoczesnych technologii. „Zabezpieczy to zarówno integrację systemów polskich, które chcemy zainstalować na tym samolocie w przyszłości, czyli sensorów optoelektronicznych i radiolokacyjnych oraz integrację uzbrojenia polskiej produkcji" – powiedział Sokólski.
Liderem technicznym w grupie samolotów bezzałogowych mają być Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 w Bydgoszczy, gdzie powstanie centrum kompetencyjne, w zakresie zarówno montażu, serwisowania, jak i modernizacji oraz szkolenia.
„To bardzo ważny program dla naszych spółek" – zauważył Dąbrowski. „Umożliwia transfer technologii i skok technologiczny. Jest to niezmiernie dla nas istotne, bo systemy bezzałogowe to jedna z domen, na którą postawiliśmy, ważny element naszej strategii" – dodał prezes PGZ.