Jedną z takich instytucji jest Pekao TFI, należące do Grupy Banku Pekao. Za zarządzanie pieniędzmi gromadzonymi w PPK instytucje będą pobierały opłaty. Maksymalna roczna opłata to 0,5 proc. wartości środków zgromadzonych przez pracownika. Wiele instytucji zarządzających zdecydowało się jednak obniżyć tę stawkę.
– W Pekao TFI nie będziemy pobierać wynagrodzenia stałego za zarządzanie aktywami aż do końca 2020 r. – mówi Jacek Janiuk. – Potem stawka zależna będzie od struktury portfela i będzie się wahała w przedziale od 0,24 proc. do 0,44 proc. Im więcej obligacji będzie w portfelu pracownika, tym stawka będzie niższa.
Zapewnia, że pracodawcy, którzy wybiorą Pekao TFI, otrzymają od tej instytucji wsparcie na każdym etapie wdrożenia programu. – Aktywnie wspieramy pracodawców – mówi prezes Janiuk. – Doskonale rozumiemy, że wdrożenie PPK jest związane z dodatkowymi obowiązkami po ich stronie, dlatego wesprzemy ich na każdym etapie, zarówno przed, w trakcie, jak i po uruchomieniu PPK – zapewnia.
To nie wszystko. – Pekao TFI zapewnia pracodawcom bezpłatny dostęp do serwisu e-PPK, który w bezpieczny, łatwy i intuicyjny sposób przeprowadzał ich przez proces zawarcia umowy o zarządzanie PPK, umowy o prowadzenie PPK oraz rejestracji pracowników – mówi Jacek Janiuk. Serwis dostępny jest pod adresem www.epekaotfi.pl. Za jego pośrednictwem przekazywane będą też informacje o wpłatach zarówno pracownika, jak i pracodawcy. Serwis e-PPK umożliwia również przesyłanie informacji o deklaracjach składanych pracodawcy przez pracowników, choćby w sprawie obniżenia wpłaty podstawowej pracownika, jego wpłaty dodatkowej czy zawieszenia bądź wznowienia wpłat. Przedsiębiorca ma tu bieżący dostęp do informacji na temat PPK.
System umożliwi też eksportowanie danych do pliku i pobieranie uzgodnionych raportów. – Nasz system obsługuje pliki, w uniwersalnych formatach wypracowanych przez Grupę Roboczą PPK przy współpracy z PFR, generowane przez systemy kadrowo-płacowe. Ponadto serwis e-PPK może zostać zintegrowany z systemem kadrowo-płacowym danej firmy – mówi prezes.
Bank dodatkowym atutem
Jacek Janiuk dodaje, że Pekao TFI blisko współpracuje z Bankiem Pekao SA, dlatego pracownicy przedsiębiorstw będą mogli w sieci kilkuset placówek Banku Pekao na terenie całego kraju złożyć dyspozycje związane z PPK, na przykład przenieść pieniądze zgromadzone w PPK do innego subfunduszu zdefiniowanej daty, wskazać osoby uprawnione do odbioru oszczędności po ich śmierci czy zaktualizować dane osobowe. – W placówkach banku będą się też mogli dowiedzieć, ile pieniędzy mają na rachunku PPK i jaką te pieniądze wypracowały stopę zwrotu – mówi prezes Janiuk. Przekonuje, że to duży atut, zwłaszcza dla firm, które są rozproszone po całym kraju i oczekują wsparcia „w regionach" dla swoich pracowników.