Sieć sklepów COS wypuściła nową kolekcję z niesprzedanych ubrań

Marka odzieżowa COS, należąca do grupy H&M, zaskoczyła klientów nowym pomysłem - stworzyła limitowaną kolekcję z niesprzedanych, wadliwych lub zwróconych przez klientów ubrań.

Aktualizacja: 13.09.2019 09:07 Publikacja: 13.09.2019 08:50

Sieć sklepów COS wypuściła nową kolekcję z niesprzedanych ubrań

Foto: www.cosstores.com

Kolejne firmy odzieżowe przyłączają się do ekologicznych trendów, rezygnując między innymi z naturalnych skór i futer, redukując zużycie plastiku czy zachęcając klientów do kupowania używanych ubrań. To ostatnie stanowi szczególne wyzwanie w dobie szybkiego stylu życia i częstego kupowania nowej odzieży, a następnie wyrzucania jej do kosza. Jest to duży problem, co codziennie na wysypiska śmieci trafiają ogromne ilości zużytych ubrań i obuwia, które płonąc zanieczyszczają środowisko naturalne.

Czytaj także: Reserved rezygnuje z plastiku 

Zachęcanie konsumentów do zakupów w second-handach może jednak nie wystarczyć, tym bardziej w segmencie bardziej wymagających klientów z zasobnymi portfelami. Sieć sklepów COS, należąca do szwedzkiej grupy H&M, znalazła na to sposób - postanowiła stworzyć zupełnie nową kolekcję… ze starych ubrań, w tym tych, które się nie sprzedały, miały wady lub zostały zwrócone przez klientów.

Ta wyjątkowa kolekcja o nazwie The Restore Collection powstała we współpracy z amerykańską firmą The Renewal Workshop, która zajmuje się recyklingiem i upcyklingiem odzieży. Upcykling polega właśnie na przetwarzaniu wtórnym odpadów tak, by powstały z nich produkty o wyższej wartości (w przeciwieństwie do koncepcji downcyklingu).

Nowa kolekcja COS powstała więc na zasadzie przetworzenia starych ubrań na nowe, by stworzyć odzież jeszcze lepszej jakości. Zebrane tekstylia zostały najpierw dokładnie oczyszczone, odkażone i naprawione przy zastosowaniu bezwodnej technologii The Renewal Workshop, dzięki czemu ograniczono zużycie wody. Następnie przerobiono je na nowe ubrania modne w tegorocznym sezonie jesienno-zimowym.

Czytaj także: Martensy przeżywają odrodzenie. Wszystko dzięki „wegańskiej” kolekcji  

Sieć sklepów COS traktuje tę limitowaną kolekcję na razie jako testowanie nowego modelu związanego z gospodarką obiegu zamkniętego. Ubrania z upcyklingu zostały wprowadzone do sprzedaży 4 września 2019 r. tylko w trzech sklepach w Niemczech, Holandii i Szwecji. Jeśli zyskają zainteresowanie klientów, marka planuje rozszerzyć kolekcję o inne lokalizacje.

Założona w 2007 r. marka COS (skrót od Collection Of Style) ma już ponad 250 sklepów w ponad 40 krajach na świecie, w tym w Polsce. Sieć sklepów celuje w bardziej wymagających klientów, sprzedając ubrania wyższej jakości i w wyższych cenach niż popularny H&M. Są one skierowane dla wszystkich - kobiet, mężczyzn i dzieci. 

Kolejne firmy odzieżowe przyłączają się do ekologicznych trendów, rezygnując między innymi z naturalnych skór i futer, redukując zużycie plastiku czy zachęcając klientów do kupowania używanych ubrań. To ostatnie stanowi szczególne wyzwanie w dobie szybkiego stylu życia i częstego kupowania nowej odzieży, a następnie wyrzucania jej do kosza. Jest to duży problem, co codziennie na wysypiska śmieci trafiają ogromne ilości zużytych ubrań i obuwia, które płonąc zanieczyszczają środowisko naturalne.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Kłopotliwy ślad węglowy dla spółek giełdowych
Biznes
Dubaj światowym centrum wiz. Start-up staje się potentatem
Biznes
Przy granicy z Polską powstanie park wodny Aquapolis. Są i złe wiadomości
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę