Reklama

Kolejna marka wprowadza sprzedaż samochodów w programie przypominającym abonament.

Kolejna marka wprowadza na polskim rynku sprzedaż samochodów w programie przypominającym abonament.

Aktualizacja: 21.02.2016 19:07 Publikacja: 21.02.2016 18:57

Kolejna marka wprowadza sprzedaż samochodów w programie przypominającym abonament.

Foto: Bloomberg

W systemie wybiera się model, płaci przez jakiś czas stałe miesięczne raty, a potem wymienia samochód na nowy bez dodatkowych kosztów. Z taką ofertą wyszła właśnie Skoda. Klient korzystający z oferty „Jak w abonamencie" wpłaca jedną piątą wartości auta, a następnie przez trzy lub cztery lata płaci raty odpowiadające 1 procentowi wartości samochodu. Po zakończeniu umowy może samochód wykupić lub zwrócić go dealerowi i np. wziąć na podobnych zasadach kolejne auto.

- Podstawowym założeniem tego produktu jest maksymalne uproszczenie kalkulacji kredytowej, by ułatwić klientom samodzielną analizę warunków finansowania – wyjaśnia Michał Cabaj, kierownik ds. PR marki Skoda.

Jak to działa? Przykładowo dla modelu Octavia z benzynowym silnikiem 1,4 TSI i manualną skrzynią biegów oraz wersją wyposażeniową Ambition wpłata wstępna może wynosić 15,4 tys. złotych, natomiast miesięczna rata 773 złote przy 48-miesięcznym okresie kredytowania i rocznym limicie przebiegu 20 tysięcy kilometrów.

Propozycja czeskiej marki jest kolejnym tego typu rozwiązaniem, jakie nawiązuje do ofert kierowanych do niedawna jedynie do przedsiębiorców. W styczniu jeszcze prostszy system wprowadziła spółka Hyundai Motor Poland (HMP). We współpracy z Masterlease oferuje program przypominający długoterminowy wynajem. Osoba fizyczna lub mała firma może odebrać z salonu samochód bez żadnej opłaty wstępnej. Podpisuje umowę na 9 miesięcy, a za stałą miesięczną ratę ma także zapewnioną obsługę serwisową w serwisie marki, pakiet ubezpieczeń, samochód zastępczy na czas naprawy i na dokładkę zimowe opony. Potem klient sam decyduje, co dalej: może zakończyć umowę bez opłat, ale może wynająć nowy samochód. Wysokość raty zależy od rodzaju samochodu. Najtańszy jest miejski Hyundai i20, za którego trzeba zapłacić 699 złotych. W przypadku SUV-a Tucson miesięczna opłata sięga 2199 złotych. - Wychodzimy na przeciw tym osobom, które indywidualnie lub prowadząc działalność gospodarczą chcą użytkować nowy samochód nie martwiąc się o serwis, czy ubezpieczenie – twierdzi Tomasz Sumelka, dyrektor sprzedaży Hyundaia.

Nieco inny program oferuje indywidualnym klientom Volkswagen. To kredyt Easy Drive, gdzie klient przez 3 lub 4 lata spłaca jedynie rynkową utratę wartości auta, a następnie sam wybiera sposób zakończenia kontraktu.

Reklama
Reklama

Można się spodziewać, że podobne programy będzie wprowadzać coraz więcej importerów. Systemy przypominające abonament pozwalają angażować w zakup auta mniejszą gotówkę i mogą przyczynić się do wzrostu popytu na rynku. Zarówno Hyundai jak i Volkswagen przyznają, że zainteresowanie nowym systemem sprzedaży systemem jest bardzo duże.

Biznes
Trump z nowymi umowami, AI w medycynie i rosyjski przemysł lotniczy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
W którą stronę zmierza bancassurance?
Biznes
Sprzedaż działki pod CPK, Polska potęgą w produkcji zniczy i rekord WIG
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama