Reklama

Czy warto zdecydować się na zmianę sprzedawcy prądu?

Firmy, które poszukują oszczędności, powinny w pierwszej kolejności przeanalizować tzw. koszty własne, w tym ilość i cenę zużywanej energii. Sposobem na zaoszczędzenie może być zmiana dotychczasowego sprzedawcy energii. Z każdym rokiem oferta firm świadczących usługi z zakresu sprzedaży energii elektrycznej staje się coraz bardziej atrakcyjna, a na zmianę decyduje się coraz więcej klientów.

Publikacja: 09.03.2016 09:29

Czy warto zdecydować się na zmianę sprzedawcy prądu?

Foto: Materiał Partnera

Rozdzielenie dystrybucji od sprzedaży energii, czyli zasada TPA

Możliwość wyboru sprzedawcy energii elektrycznej gwarantuje zasada dostępu osób trzecich (Third Party Access – TPA), która w polskim prawie energetycznym obowiązuje od 1 lipca 2007 r. Ustawa prawo energetyczne gwarantuje obecnie, że każdy klient, zarówno osoba prywatna, jak i przedsiębiorstwo, może wybrać usługi firmy, która przedstawi mu najbardziej korzystną ofertę sprzedaży energii. Przed wprowadzeniem tej zasady odbiorca energii był całkowicie uzależniony od usług świadczonych przez dystrybutora posiadającego sieć energetyczną na określonym terytorium.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
SoftBank sprzedaje akcje Nvidii. Zainwestuje miliardy w sztuczną inteligencję
Biznes
Warren Buffett przekazuje miliardy i stanowisko CEO. Nadchodzi nowa era Berkshire
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama