W krajach UE (bez Malty) sprzedano 1 056 902 nowe samochody osobowe a waz z krajami EFTA 1 092 825; był to 30. kolejny miesiąc wzrostu. Po 2 miesiącach roku europejski rynek zwiększył się o 10,1 proc. do 2 118 273 sztuk, a wraz z EFTA do 2,186 mln, o ponad 200 tys. niż przed rokiem.
Poprawa sytuacji na rynku była niemal powszechna, spadek sprzedaży nastąpił jedynie w Grecji o 32,4 w lutym i o 16,1 od 1 stycznia oraz Holandii odpowiednio o 15 i 14,9 proc., natomiast Malta nie dostarczyła danych na czas.
W lutym największy wzrost sprzedaży nastąpił we Włoszech (27,3 proc.), we Francji (+13), Hiszpanii (+12,6) i w Niemczech (+12). Od początku roku dwucyfrową poprawą mogą chwalić się Włochy (+22,6) i Hiszpania (+12,4), dobrze wypadły też Francja (+8,6), Niemcy (+6,8) i W. Brytania (+4,7). W Polsce sprzedano w lutym 33 663 samochody (+18,5 proc.), a od początku roku 65 459 (+12,7).
W rankingu producentów lutym okazał się najlepszy dla Daimlera, który zwiększył sprzedaż o 20,6 proc. i dla Fiat Chrysler Automobiles ze wzrostem o 22,4 proc., z czego na markę Fiata przypadło 24,6 proc. i 19,2 po 2 miesiącach. Dwucyfrową poprawę osiągnęły także Ford (+19), Opel/Vauxhall (+18,1 i 15,2 po 2 miesiącach), PSA Peugeot Citroen (+12,7, w tym Peugeot o 14,2) i Renault (+10,2), choć jego partner, Nissan uzyskał tylko 1,7 proc.
W segmencie premium trwa już wiosna: Mercedes-Benz osiągnął +22,4, Audi +17,1, a BMW +14,7 proc.