Reklama

Koniec boomu na tanie motocykle. Czas na drogie

Wart około 400–500 mln zł rynek nowych motocykli wchodzi w 2016 roku w kolejny zakręt.

Publikacja: 18.04.2016 22:00

Po 20 miesiącach nieprzerwanego wzrostu polski rynek motocykli zaczyna sunąć w dół. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) w marcu liczba rejestracji nowych maszyn zmalała w porównaniu z ubiegłym rokiem o przeszło jedną piątą, do niespełna 2,1 tys. sztuk. Spadkowy okazał się także pierwszy kwartał: nieco ponad 3,7 tys. rejestracji to rezultat gorszy o prawie 9 proc. od tego z pierwszych trzech miesięcy 2015 roku. W dodatku znaczne osłabienie sprzedaży ma miejsce tuż przed rozpoczęciem sezonu motocyklowego. Eksperci branży uważają, że cały 2016 rok będzie pod względem sprzedaży nowych motocykli gorszy od ubiegłego. Zmieni się też struktura rynku. W ostatnich dwóch latach na rynku niepodzielnie rządziły niedrogie motocykle z niewielkimi silnikami do 125 cm sześciennych. Czas ich dominacji jednak mija.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
SoftBank sprzedaje akcje Nvidii. Zainwestuje miliardy w sztuczną inteligencję
Biznes
Warren Buffett przekazuje miliardy i stanowisko CEO. Nadchodzi nowa era Berkshire
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama