Grant pozwoli także sfinansować nowy projekt w ośrodku badawczo-rozwojowym tej firmy w tym mieście sumą 16,8 mln. Stosunki grupy z władzami prowincji pogorszyły się w 2014, gdy grupa zwróciła się o pomoc finansową dla fabryki minivanów — podał dziennik „Globe and Mail".
Premier prowincji Ontario, Kathleen Wynne ogłosiła o przyznaniu 85,8 mln dolarów kanadyjskich (66,5 mln USD) dla montowni w Windsor. Część tych środków ma pokryć koszty związane ze zmianą oprzyrządowania za 2,6 mld dolarów, aby montownia mogła podjąć produkcję modelu Chrysler Pacifica. Pojazd na 8 osób będzie oferowany w dwóch wersjach hybrydowych plug-in, pojawi się w salonach w IV kwartale. Jego produkcja pozwoli zachować dotychczasowe 4 tys. miejsc pracy i ponadto przyjąć dalsze 1200 osób.
- Była to najwyższa pora wkroczenia władz z pewną pomocą, mam nadzieję, że to dopiero pierwszy krok — stwierdził Tony Faria z ośrodka badawczego motoryzacji przy Uniwersytecie Windsorskim. Zwrócił uwagę, że władze Ontario wydały znacznie mniej na rozwój FCA w porównaniu z innymi projektami.
FCA wystąpił początkowo o 700 mln CAD na przygotowanie premiery Pacifica w Windsor i na przestawienie maszyn w Rampton. W 2014 r. Sergio Marchionne zrezygnował nagle z ubiegania się o tę pomoc, co doprowadziło do pogorszenia stosunków grupy z władzami prowincji i rządem federalnym.
K. Wynne z Partii Liberalnej pracowała nad poprawą tych stosunków, teraz podkreśliła znaczenie produkcji przemysłowej w Kanadzie — Chrysler był filarem sektora samochodowego w Ontario od ponad 90 lat. Razem rozkwitaliśmy w czasach ekspansji gospodarczej i przetrwaliśmy czasy recesji — powiedziała.