Nadzwyczajne posiedzenie centralnego komitetu przedsiębiorstwa było poświęcone jak co roku polityce kadrowej i zakresom kompetencji, a według CGT i CFDT nowy plan przewiduje zmniejszenie zatrudnienia o dalsze 2 tys. osób poprzez outsourcing i dobrowolne odejścia przed emeryturą. Według rozgłośni France Inter ma to dotyczyć 2133 osób na 54 649 zatrudnionych we Francji w końcu 2015 r. Od 2013 r. grupa rozstała się z 17 tys. pracowników.
— PSA przygotowuje czwarty plan kompresji etatów. To prawdziwy skandal — oburzał się w rozgłośni RTL Jean-Pierre Mercier z zakładowego CGT. - PSA prowadzi tę samą politykę, od kilku lat istnieje regularna tendencja kompresji co roku. Wolelibyśmy, aby grupa poświęcała tę energię na lepsze przygotowanie ludzi do zawodów jutra, bo sektor potrzebuje nowych kompetencji — stwierdzał Xavier Lelasseux z CFDT. — Wszystko odbędzie się na zasadzie dobrowolności i za odprawą — podkreślił z kolei Franck Don z organizacji pracowników kadrowych CFTC.
Grupa PSA, zatrudniająca we Francji 68 proc. personelu działu samochodowego, zamierz zatrudnić tysiąc osób na stałe i 6 tys. młodych ludzi do przyuczenia zawodu w ciągu 3 lat.
Szef pionu finansowego, Jean-Bapiste de Chatillon pytany o stan zatrudnienia wyjaśnił: — Plan „Push to pass" to przede wszystkim ruchliwość, nie być statycznym w osiągach ani w zawodzie. To rozwinięcie naszego planu wzrostu z wyjściem poza linie, bliżej w kierunku klienta. Musimy to zrobić w lepszych warunkach konkurencyjności.
Nowe rubieże
W nowym planie, po poprzednim „Back in the race" PSA chce wykorzystać obok tradycyjnych działań: projektowania, produkcji i sprzedaży pojazdów, nowe zasoby wzrostu: car-sharing (kilku właścicieli jednego auta) czy handel pojazdami używanymi.