Polacy niechętnie wydają pieniądze na sprzęt IT

Tylko 8 proc. Polaków chce zwiększyć wydatki na urządzenia mobilne. Walka cenowa bije w marże pośredników. Część firm walczy o przetrwanie, ale inni radzą sobie w trudnych warunkach zaskakująco dobrze.

Aktualizacja: 08.11.2016 05:56 Publikacja: 07.11.2016 19:09

Aż o 30 proc. potaniały średnio od początku roku akcje krajowych spółek handlujących sprzętem IT. Wszystkie są pod kreską, przy czym najlepiej wypada grupa AB, a stawkę zamyka walczące o wyjście na prostą Action. Obserwowana przecena to efekt obaw inwestorów o kondycję poszczególnych firm i o perspektywy dla branży. Jeszcze kilka lat temu wydawały się znakomite. Teraz już tak nie jest.

Choć siła nabywcza polskich rodzin rośnie, to zaledwie 8 proc. Polaków deklaruje zwiększenie wydatków na urządzenia mobilne – podaje firma Accenture. Obecnie posiadanie smartfona deklaruje około 75 proc. Polaków, a tabletu – 37 proc. Wydawać by się mogło, że nasycenie rynku jest już spore, ale warto odnotować, że jeszcze daleko nam do krajów Europy Zachodniej czy Azji. Instytut Gartner szacuje, że w najbliższym czasie na świecie można się spodziewać kilkuprocentowego spadku liczby sprzedanych urządzeń.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni