Aktualizacja: 08.11.2016 10:28 Publikacja: 08.11.2016 10:28
Oponiarska spółka zarobiła na czysto 22,3 mln zł, o blisko 25 proc. mniej niż w porównywalnym okresie ubiegłego toku. Zysk operacyjny skurczył się o 28 proc. do 19,2 mln zł. Przychody ze sprzedaży obniżyły się do 451,3 mln zł, co oznacza spadek o blisko 4,2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączny wynik netto trzech kwartałów br. był niższy o 21 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2015 r.
Jak podała spółka w I kwartale br. roku wydatki inwestycyjne Dębicy wyniosły 22,3 mln zł. Przeznaczono je głównie na dostosowanie procesu produkcji opon do samochodów osobowych z wysokimi i bardzo wysokimi prędkościami, które należą do najbardziej dochodowych segmentów rynku oponiarskiego.
Jest środa, 4 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia kluczowe wydarzenia gospodarcze.
Polska nie jest już krajem taniej siły roboczej, ale jesteśmy w stanie nadal podnosić produktywność – mówi Adam Cich, wiceprezes Grupy Electrolux.
W resorcie obrony potrzeba silnej komórki, która będzie kontrolowała nie tylko aspekt finansowy, ale również sensowność podejmowanych decyzji o zakupie uzbrojenia. Licząc na polityków, możemy się przeliczyć.
Dwa lądowe kable telekomunikacyjne łączące Szwecję i Finlandię zostały rozerwane na fińskim terytorium. To trzeci taki wypadek w tym rejonie w krótkim odstępie czasu. Dwa tygodnie temu na Bałtyku przecięto dwa podmorskie połączenia – pomiędzy Finlandią a Niemcami oraz Szwecją a Litwą.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Jest wtorek, 3 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia kluczowe tematy gospodarcze.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Rynek opon, co oczywiste, podąża za trendami w sprzedaży nowych samochodów. Obecnie niemal co czwarte auto wyjeżdżające z polskiego salonu należy do segmentu premium, a w ostatnim roku rynek aut luksusowych wzrósł o ponad 20 proc. Polscy klienci szukają prestiżowych produktów prezentujących najnowsze technologie i ta zmiana widoczna jest również na rynku ogumienia. To właśnie dlatego czołowi producenci opon - jak Goodyear, obecny na rynku od 126 lat - inwestują ogromne środki w badania i rozwój technologii, czerpiąc wiedzę także z regularnych testów na torach wyścigowych, które pozwalają rozwijać technologie dla opon drogowych.
Europejski przemysł samochodowy chyli się ku upadkowi, alarmują stowarzyszenia branżowe. To fatalne wieści dla transportu samochodowego, dla którego motoryzacyjne zlecenia są zauważalną pozycją.
Europejscy producenci autobusów tracą lokalny rynek, odwołują się także do kapitałowej pomocy z Chin.
Zaciekle zwalczany przez władze USA koncern stawia na motoryzację. Chińczycy rozpoczęli już produkcję luksusowej limuzyny, zaczęła się też jej przedsprzedaż.
Na zwiększenie popytu w grupie konsumentów rynek raczej nie ma co liczyć. Przyczyną są ceny samochodów elektrycznych, zdecydowanie wyższe niż w przypadku aut z napędem spalinowym.
Ciężkie pojazdy elektryczne w przyszłości staną się tańsze w eksploatacji od konwencjonalnych. Są coraz bardziej dostępne i mogą zastąpić te spalinowe na większości tras.
Chińska firma CATL jest producentem akumulatorów, a teraz prezentuje kompletną platformę przeznaczoną dla modeli elektrycznych. Pierwsze dane robią wrażenie.
Według amerykańskiej firmy Mitchell International produkującej oprogramowania dla branży motoryzacyjnej, samochody elektryczne częściej biorą udział w kolizjach, gdzie uderzenie następuje w tył pojazdu. Jest to przeciwny trend niż w przypadku wariantów spalinowych, gdzie dochodzi do uszkodzeń przodu, które są o ok. 40 proc. droższe w naprawie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas