Przychody przekroczyły poziom 220 mln złotych. W porównaniu do pierwszych dziewięciu miesięcy przed rokiem, ruch na autostradzie pomiędzy Katowicami a Krakowem zwiększył się o 11 proc. Średnio w ciągu doby autostradą przejeżdżało 41 tys. pojazdów.

Trzeci kwartał był pierwszym okresem sprawozdawczym, w którym funkcjonował już elektroniczny pobór opłat. System A4Go uruchomiony został 20 lipca. Do tej pory zdecydowało się z niego korzystać ponad 5 tys. kierowców, co po planowanym dedykowaniu tej metodzie płatności odrębnych pasów ruchu na placach poboru opłat powinno zwiększyć płynność ruchu – mówi Emil Wąsacz, prezes spółek: Stalexport Autostrady oraz Stalexport Autostrada Małopolska.

Wcześniej – w styczniu wprowadzono nową metodę płatności – przedpłaconą kartę zbliżeniową kartA4. Z kolei w maju rozpoczęto wymianę nawierzchni na obu jezdniach autostrady, na odcinkach modernizowanych ok. 10 lat temu. Prace prowadzone są z zachowaniem dwóch pasów ruchu dla każdego kierunku jazdy.  W latach 2016 i 2017 wymianie poddane zostaną odcinki o łącznej długości ok. 60 km. Stalexport podpisał w tej sprawie umowę z konsorcjum firm Pavimental Polska z Warszawy i Pavimental SpA z Rzymu. Kontrakt wart jest 40,2 miliona złotych.

Rozbudowywane są także dwa węzły autostradowe - w Mysłowicach i w Rudnie, modernizowany jest system odwodnienia trasy na odcinku przebiegającym przez województwo śląskie.

- Jesteśmy zainteresowani poszerzaniem działalności autostradowej  o nowe przedsięwzięcia w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Bierzemy pod uwagę także zaangażowanie kapitałowe w istniejące projekty koncesyjne, o ile pojawi się taka możliwość – zapowiada Wąsacz.