Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 14.11.2016 09:54 Publikacja: 14.11.2016 09:47
Foto: Wikimedia
Spółka j. v. australijskiej IMF Bentham i amerykańskiego funduszu spekulacyjnego Elliott Management prowadzi postępowania wyjaśniające sporów i zarządza roszczeniami arbitrażowymi. Teraz ogłosiła, że zamierza poprzeć pozew zbiorowy nabywców ciężarówek, którzy padli ofiarą kartelu Volvo, Daimlera, DAF z grupy Paccara, Iveco należącej do CNH Industrials i MAN (grupa VW).
Czwórka producentów została ukarana w lipcu przez Unię Europejską rekordową grzywną 2,9 mld euro za zmowę cenową i przerzucanie na klientów kosztów dostosowania pojazdów do surowszych norm emisji spalin. MAN uniknął kary, bo ujawnił zmowę, ale cała piątka przyznała się do istnienia kartelu w latach 1997-2011; w sprawie Scanii trwa nadal śledztwo.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Unia i Chiny zaostrzają retorykę handlową po wizycie chińskiego ministra spraw zagranicznych. W Polsce pojawia s...
Kolejne już w Rosji zagrabienie prywatnego majątku przez reżim. Tym razem chodzi o producenta złota. Działania K...
Przedsiębiorcy za Odrą obawiają się, że ewentualne wprowadzenie poboru dodatkowo zmniejszy dostępność siły roboc...
Amerykański Senat i Izba Reprezentantów przegłosowały „Big Beautiful Bill” Trumpa, branża logistyczna ostrzega p...
Fundacje rodzinne stają się coraz popularniejszym narzędziem dla polskich przedsiębiorców oraz rodzin biznesowyc...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas