Według niemieckiej gazety Sueddeutsche Zeitung prezes BMW Harald Krueger chce o 2/3 zwiększyć sprzedaż samochodów napędzanych na prąd. Plany te dotyczą zarówno aut o napędzie hybrydowym (spalinowo-elektrycznym), jak i w pełni elektrycznych. „Elektryczna motoryzacja nadjedzie, ale popyt na nie jest jeszcze ograniczony” – dodaje prezes koncernu z Bawarii.
Aby zwiększyć zainteresowanie klientów autami elektrycznymi, producent chce zmodyfikować baterie w modelu i3, by zwiększyć jego maksymalny zasięg o 50 proc. W zeszłym roku ten model BMW znalazł 25 tys. nabywców. Do roku 2025, koncern chce mieć od 15 do 25 proc. udziałów w produkcji aut hybrydowych i elektrycznych.
Deklaracje szefostwa BMW (właściciel m.in.: Mini i Rolls Royce) są reakcją na utratę pozycji lidera w segmencie aut luksusowych kosztem Daimlera (właściciel marki Mercedes-Benz).