Czy nowe regulacje prawne pomogą mediom

Dyskusja o tym, czy nowe prawo pomoże przetrwać tradycyjnym mediom, wywołała wiele emocji.

Aktualizacja: 22.11.2016 13:06 Publikacja: 16.11.2016 23:01

Czy nowe regulacje prawne pomogą mediom

Foto: 123RF

Punkt widzenia jednej strony przedstawił Bogusław Chrabota, red. nacz. „Rz", a o interesach drugiej opowiadał Marcin Olender, menedżer ds. polityki publicznej z Google Polska. Sprawa dotyczyła wprowadzenia opłat za korzystanie z wytworzonych treści, np. artykułów. – Bardzo ważne jest, żeby nie pozwalać na wykorzystywanie cudzej własności intelektualnej bez pozwolenia, bo to po prostu jest kradzież – stwierdził Chrabota, odnosząc się do częstych przypadków, kiedy w innych mediach pojawiają się fragmenty najlepszych artykułów z jego gazety. – Widzę to na najpopularniejszych portalach. Często aż 80 proc. tekstu to przedruk tego, co pojawiło się u nas. Jak mamy się bronić? – pytał.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Europejskie firmy boją się wysyłać swoich pracowników do USA
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Polska armia kupuje amunicję. Nowy kontrakt zbrojeniowy wart setki milionów
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont