Poczta, oprócz dostaw kurierskich pod drzwi, czyli tzw. door to door, oferuje w ponad 4600 placówkach pocztowych usługę nadania przesyłek kurierskich Pocztex Kurier 48. Aby wygodnie nadać przesyłkę klient powinien założyć konto na platformie wysyłkowej Sendit.pl, przygotować i zarejestrować paczkę w serwisie, zapłacić online za jej nadanie i dostarczyć do wybranej placówki pocztowej. Przesyłka Kurier 48 zostanie dostarczona do adresata najpóźniej w ciągu dwóch dni roboczych.
Usługa Poczty Polskiej na Sendit.pl skierowana jest do osób prowadzących działalność gospodarczą, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych posiadających zdolność prawną. Jak tłumaczą w PP, przedsiębiorcy nie są zobowiązani do podpisania umowy ani deklaracji miesięcznej liczby paczek. – Współpraca z Sendit.pl to element konsekwentnie realizowanej strategii, która zakłada ekspansję na rynku e-commerce przy zachowaniu najwyższej jakości usług i maksymalnym wykorzystaniu nowoczesnych technologii. W najbliższej przyszłości planujemy rozszerzenie opcji nadań na platformie Sendit.pl o przesyłki w serwisie Ekspres24 z odbiorem przez kuriera lub nadaniem w placówce – komentuje Rafał Pietrwalski, zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą w Segmencie Klienta Biznesowego PP.
– W naszym portfolio nie mogło zabraknąć największego operatora na rynku krajowym, który jest kluczowym graczem na rynku dostaw w Polsce – dodaje Wojciech Kliber, dyrektor zarządzający Sendit. Sendit.pl to platforma wysyłkowa, dzięki której szybko i wygodnie można zamówić krajowe oraz międzynarodowe usługi kurierskie. Od momentu powstania, czyli od stycznia 2012 r., za pośrednictwem serwisu wysłanych zostało ponad 13 milionów paczek. Liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczyła 290 tys. i cały czas rośnie. Firma jest istotnym dostawcą standardowych rozwiązań logistycznych dla klientów platformy Allegro.pl i obsługuje zarówno małe firmy, jak i duże przedsiębiorstwa.