Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 15.12.2016 14:53 Publikacja: 15.12.2016 14:46
5. Toyota – marka warta 53,6 mld dolarów. Należy do japońskiego koncernu motoryzacyjnego, założonego w 1937 r. Jest obecny w 48 krajach, gdzie ma w sumie ok. 3 tys. punktów sprzedaży. Toyota to najcenniejsza marka motoryzacyjna. W 2016 r. jej wartość w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 9 proc.
Foto: Wikimedia
Japończycy uważają, że sprzedaż ich marek Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino Motors dojdzie w przyszłym roku do 10,2 mln wobec 10,09 mln w bieżącym, gdy będzie nieco mniejsza od zakładanego poziomu 10,11 mln.
Sprzedaż ożywi się na zasadniczych rynkach dzięki nowym modelom w jej gamie, m.in dzięki kompaktowemu SUV C-HR, którego sprzedaż zaczęła się właśnie w Japonii. Odbicie się tych rynków pozwoli wyrównać slaby popyt na Bliskim Wschodzie, gdzie gospodarka odczuwa skutki niskich cen ropy. Toyota zamierza więc zwiększyć roczną produkcję o 1 proc. do 10,366 mln pojazdów.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Unia i Chiny zaostrzają retorykę handlową po wizycie chińskiego ministra spraw zagranicznych. W Polsce pojawia s...
Kolejne już w Rosji zagrabienie prywatnego majątku przez reżim. Tym razem chodzi o producenta złota. Działania K...
Przedsiębiorcy za Odrą obawiają się, że ewentualne wprowadzenie poboru dodatkowo zmniejszy dostępność siły roboc...
Amerykański Senat i Izba Reprezentantów przegłosowały „Big Beautiful Bill” Trumpa, branża logistyczna ostrzega p...
Fundacje rodzinne stają się coraz popularniejszym narzędziem dla polskich przedsiębiorców oraz rodzin biznesowyc...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas