Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 15.12.2016 14:53 Publikacja: 15.12.2016 14:46
5. Toyota – marka warta 53,6 mld dolarów. Należy do japońskiego koncernu motoryzacyjnego, założonego w 1937 r. Jest obecny w 48 krajach, gdzie ma w sumie ok. 3 tys. punktów sprzedaży. Toyota to najcenniejsza marka motoryzacyjna. W 2016 r. jej wartość w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 9 proc.
Foto: Wikimedia
Japończycy uważają, że sprzedaż ich marek Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino Motors dojdzie w przyszłym roku do 10,2 mln wobec 10,09 mln w bieżącym, gdy będzie nieco mniejsza od zakładanego poziomu 10,11 mln.
Sprzedaż ożywi się na zasadniczych rynkach dzięki nowym modelom w jej gamie, m.in dzięki kompaktowemu SUV C-HR, którego sprzedaż zaczęła się właśnie w Japonii. Odbicie się tych rynków pozwoli wyrównać slaby popyt na Bliskim Wschodzie, gdzie gospodarka odczuwa skutki niskich cen ropy. Toyota zamierza więc zwiększyć roczną produkcję o 1 proc. do 10,366 mln pojazdów.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Donald Trump zaostrza retorykę wobec BRICS, polskie firmy wyróżniają się w regionie pod względem adopcji AI, a r...
Spółka, która startowała jako krajowy dostawca kart sportowych, w ostatnich latach przekształca się w międzynaro...
Niektóre playlisty Spotify od dawna są solą w oku tureckich władz. Tytuły są prowokacyjne i obraźliwe, dlatego t...
Unia i Chiny zaostrzają retorykę handlową po wizycie chińskiego ministra spraw zagranicznych. W Polsce pojawia s...
Kolejne już w Rosji zagrabienie prywatnego majątku przez reżim. Tym razem chodzi o producenta złota. Działania K...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas