10,2 mln pojazdów Toyoty w 2017 r.

Toyota Motor podała, że w 2017 r. zamierza zwiększyć na świecie sprzedaż swoich samochodów o 1 proc., po zmniejszeniu o 1 proc. w 2016 r., bo pozwoli to na ożywienie w Ameryce Płn., Chinach, Europie i Azji.

Aktualizacja: 15.12.2016 14:53 Publikacja: 15.12.2016 14:46

5. Toyota – marka warta 53,6 mld dolarów. Należy do japońskiego koncernu motoryzacyjnego, założonego

5. Toyota – marka warta 53,6 mld dolarów. Należy do japońskiego koncernu motoryzacyjnego, założonego w 1937 r. Jest obecny w 48 krajach, gdzie ma w sumie ok. 3 tys. punktów sprzedaży. Toyota to najcenniejsza marka motoryzacyjna. W 2016 r. jej wartość w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 9 proc.

Foto: Wikimedia

Japończycy uważają, że sprzedaż ich marek Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino Motors dojdzie w przyszłym roku do 10,2 mln wobec 10,09 mln w bieżącym, gdy będzie nieco mniejsza od zakładanego poziomu 10,11 mln.

Sprzedaż ożywi się na zasadniczych rynkach dzięki nowym modelom w jej gamie, m.in dzięki kompaktowemu SUV C-HR, którego sprzedaż zaczęła się właśnie w Japonii. Odbicie się tych rynków pozwoli wyrównać slaby popyt na Bliskim Wschodzie, gdzie gospodarka odczuwa skutki niskich cen ropy. Toyota zamierza więc zwiększyć roczną produkcję o 1 proc. do 10,366 mln pojazdów.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
PGZ otwiera biuro w Brukseli i chce więcej eksportować
Biznes
Czy zachodni biznes wróci do Rosji? Wyniki badania są jednoznaczne
Biznes
Czy Europa wyśle wojsko na Ukrainę?
Biznes
Polskie małe i średnie firmy liczą na wsparcie banków
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Branża chemiczna w trudnej sytuacji
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń