Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 24.01.2017 22:25 Publikacja: 24.01.2017 22:17
Foto: www.sxc.hu
Firmy trudniące się „korektą” liczników mają się dobrze i nie brakuje im klientów. Najwierniejsi są handlarze samochodów, którzy potrafią sprawić, że auto po przekroczeniu granicy jest „młodsze” o co najmniej kilkaset tysięcy kilometrów. Według szacunków Związku Dealerów Samochodowych aż cztery na pięć sprowadzonych samochodów ma skorygowany licznik.
Obowiązujące przepisy umożliwiają karanie za taki czyn, przynajmniej w teorii. Wystarczy powołać się na art. 286 k.k., jako świadome wprowadzanie kontrahenta w błąd co do faktycznego przebiegu pojazdu. W praktyce wystarczy, że handlarz samochodu stwierdzi, że nie miał wiedzy na temat rzeczywistego przebiegu samochodu i jest po sprawie. Tym bardziej, gdy figurują w dokumentach jako kolejni właściciele samochodu. To samo dotyczy działalności firm zajmujących się cofaniem licznika.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o systemie kaucyjnym, ale nie wiecie, kogo spytać. Gdzie zwrócić butelkę, ja...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Założyciel Polsatu stracił kolejne stanowisko. W roli przewodniczącego rady nadzorczej zastąpi go tym razem wiel...
Polska transformacja energetyczna rozstrzyga się w ciepłownictwie - w blisko 400 lokalnych systemach, które dost...
Polska kolej z rekordową ilością pasażerów, francuski rząd przetrwał wotum nieufności – ceną wstrzymanie reformy...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Jak zapowiedzieli, tak zrobili. Skonfiskowany superjacht Amadea, który według władz USA należy do objętego sankc...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas