Aktualizacja: 24.01.2017 22:25 Publikacja: 24.01.2017 22:17
Foto: www.sxc.hu
Firmy trudniące się „korektą” liczników mają się dobrze i nie brakuje im klientów. Najwierniejsi są handlarze samochodów, którzy potrafią sprawić, że auto po przekroczeniu granicy jest „młodsze” o co najmniej kilkaset tysięcy kilometrów. Według szacunków Związku Dealerów Samochodowych aż cztery na pięć sprowadzonych samochodów ma skorygowany licznik.
Obowiązujące przepisy umożliwiają karanie za taki czyn, przynajmniej w teorii. Wystarczy powołać się na art. 286 k.k., jako świadome wprowadzanie kontrahenta w błąd co do faktycznego przebiegu pojazdu. W praktyce wystarczy, że handlarz samochodu stwierdzi, że nie miał wiedzy na temat rzeczywistego przebiegu samochodu i jest po sprawie. Tym bardziej, gdy figurują w dokumentach jako kolejni właściciele samochodu. To samo dotyczy działalności firm zajmujących się cofaniem licznika.
Hurtownicy światłowodów budowanych ze środków unijnych mają zielone światło od regulatora dla podwyżek cen. To m...
Wśród kandydatów przesłuchanych w konkursie na prezesa zarządu PGZ jest m.in. Adam Leszkiewicz, obecny szef Grup...
Cyberbezpieczeństwo zdominowało priorytety działów IT polskich przedsiębiorstw – wynika z badań. Cenione są też...
Dr Marta Ewa Wachowicz pokieruje od dziś Polską Agencją Kosmiczną – poinformował minister rozwoju i technologii...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Największy w historii blackout paraliżuje Półwysep Iberyjski, ekonomiści popierają wprowadzenie podatku katastra...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas