Michelin: większy popyt

Francuska grupa oponiarska potwierdziła założenia 2017 r. w warunkach dynamicznego rynku po zwiększeniu o 10 proc. obrotów w I kwartale dzięki popytowi w Europie i odrodzeniu się sektora wydobywczego.

Aktualizacja: 23.04.2017 15:24 Publikacja: 23.04.2017 15:20

Michelin: większy popyt

Foto: Bloomberg

Michelin będący pod presją większej konkurencji zmniejszył swe koszty dla utrzymania rentowności, jednocześnie podniósł ceny swych wyrobów, aby pokryć drożejące surowce, zwłaszcza kauczuk naturalny i syntetyczny. W I kwartale osiągnął obroty 5,6 mld euro podczas gdy analitycy zakładali 5,4 mld. Sprzedaż opon specjalistycznych na potrzeby kopalni i rolnictwa wzrosła o 14,9 proc., do pojazdów osobowych o 10,5 proc. i do ciężarówek o 6,1 proc.

Grupa z Clermont-Ferrand potwierdziła ujemny wpływ wzrostu cen surowców na poziomie 900 mln euro w całym roku. Dyrektor finansowy Marc Henry powiedział analitykom, że będą konieczne dalsze podwyżki cen opon dla wyrównania wzrostu cen surowców mimo ich lekkiego spadku wobec ostatnio najwyższych.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Europejskie firmy boją się wysyłać swoich pracowników do USA
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Polska armia kupuje amunicję. Nowy kontrakt zbrojeniowy wart setki milionów
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont