Reklama

Miliardy złotych w grze

Branża w ciągu roku urosła o ponad 13 proc. Daleko za Polską są Szwecja, Austria i Norwegia. A prawdziwy boom dopiero przed nami.

Aktualizacja: 07.05.2017 20:18 Publikacja: 07.05.2017 19:16

Foto: materiały prasowe

Niemal 490 mln dol., czyli prawie 1,9 mld zł, wart jest polski rynek gier – wynika z najnowszych danych firmy Newzoo. Rok temu szacowano go na 430 mln dol., co oznacza ponad 13-proc. zwyżkę.

– Należy zauważyć, że globalny rynek rozwija się niewiele wolniej, głównie w oparciu o segment gier mobilnych, a nasz rynek jest jeszcze relatywnie słabo rozwinięty – komentuje Karol Brodziński, analityk Erste Securities Polska. Dodaje, że widać to choćby po przeciętnych rocznych wydatkach na elektroniczną rozrywkę. Co więcej, w naszym kraju odsetek graczy płacących za gry jest wciąż niższy niż w krajach zachodnich, a do tego liczba graczy w populacji jest u nas dużo niższa (niewiele ponad 30 proc. w porównaniu np. z ponad 50 proc. w USA i Wielkiej Brytanii). – W miarę jak Polacy zarabiają coraz więcej, będzie wzrastać konsumpcja dóbr zaspokajających inne niż tylko podstawowe potrzeby. Dlatego takie tempo wzrostu rynku gier jest jak najbardziej możliwe do utrzymania w dłuższym terminie – uważa ekspert.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Biznes
Coś eksplodowało w zakładach zbrojeniowych na Uralu. Fala uderzeniowa i chmura w kształcie grzyba
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Materiał Promocyjny
Trzy dekady budowy niemiecko-polskiej współpracy
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama