Hotel Europejski działa już od roku, ale dopiero teraz rusza jego część handlowa. Perłą będzie pierwszy w Polsce salon francuskiej marki luksusowej Hermes, znanej choćby z toreb Birkin, które w szczególnie rzadkich seriach kosztują nawet po kilkaset tysięcy euro. Warszawski butik znajdzie się w miejscu szczególnym, w latach 1926–1939 działał w nim pierwszy salon polskiego Fiata, do którego wprowadzano auta przez jedną z otwieranych witryn.
Hermes bardzo drobiazgowo dobiera lokalizacje pod swoje butiki. Zresztą jak pisaliśmy już w „Rzeczpospolitej", według nieoficjalnych informacji pojawieniem się w Hotelu Europejskim zainteresowane były także takie marki jak Dior czy Chanel.
Luksusowe zagłębie
W części handlowej Europejskiego będzie 12 butików, także takich marek jak Brunello Cucinelli czy W.Kruk i Rolex, oraz specjalny salon Concept Store, w którym znajdą się produkty wielu znanych polskich marek z wyższej półki, od odzieży po akcesoria czy produkty kupowane z myślą o prezentach. – Będzie tu można kupić nie tylko niedostępne nigdzie indziej ubrania, biżuterię lub ręcznie robioną ceramikę, ale również różnorodne gatunki win i książki – mówi Agnieszka Polańska-Gronek, menedżer HE Concept Store. – To także miejsce wykraczające poza strefę zakupów. W planach mamy organizację wydarzeń ze współpracującymi z nami twórcami, pokazy mody, kameralne koncerty – dodaje.
Strefa butików domyka wieloletni proces modernizacji budynku z ponad 150-letnią historią.