Nowości dadzą Volkswagenowi zysk i sprzedaż

Volkswagen podejmuje wszelkie starania, aby zwiększyć rentowność głównej marki bodącej w tarapatach i spodziewa się dobrego 2018 r. dzięki gamie nowych modeli — powiedział szef tej marki, Herbert Diess.

Publikacja: 18.06.2017 17:05

Zasadniczy dział największej na świecie grupy samochodowej prowadzi restrukturyzację, likwiduje tysiące miejsc pracy, ogranicza liczbę podzespołów i prace projektowe na pojazdami, aby zyskać środki na przestawienie się na nowe technologie, na napęd elektryczny.

Ponad 10 nowych modeli pokazanych w tym roku, w tym fastback Arteon i całkowicie odnowiony Polo, jeden z bestsellerów handlowych grupy, zapewnią popyt i poprawę sytuacji. — Robimy duże postępy. 2018 będzie dobrym rokiem dla Volkswagena — powiedział H. Diess podczas prezentacji Polo następnej generacji.

Marża operacyjna głównej marki skoczyła w I kwartale do 4,6 proc. o 0,3 sprzed roku, choć daleko jej jeszcze do poziomu PSA i Renaulta, ale zbliża się do założonego na 2025 r. progu 6 proc. Celem VW w tym roku jest utrzymanie wyników marki z I kwartału, gdy zysk operacyjny skoczył do 869 mln euro z 73 mln rok temu.

- Najważniejsza w nadchodzących miesiącach będzie ofensywa produktów — stwierdził Diess. Grupa liczy na większy, naszpikowany technologiami Polo, który pobudzi sprzedaż na zasadniczym rynku europejskim, gdzie po 5 miesiącach dostawy zmalały o 0,2 proc. do 726 tys. samochodów.

Nowy Polo w cenie od 12 975 euro pojawi się w salonach w październiku i ma być zasadniczym produktem zapewniającym wielkość sprzedaży spośród tegorocznych premier, przed całkowicie nowym autem sportowo-użytkowym wielkości Golfa, T-Roc, który pojawi się później w 2017 r.

Rzecznik VW nie potrafił podać wielkości emisji na drodze tlenków azotu przez nowy Polo, czy jest zgodna z normą UE, stwierdził, że na tym etapie VW ma jedynie oszacowania tej emisji, których nie może ujawnić.

Wejście na rynek nowego modelu Polo zaostrzy walkę o dominację w zatłoczonym segmencie subkompaktów w Europie, gdzie są już? zmieniony Ford Fiesta i Renault Clio. Firma badawcza IHS Markit przewiduje, że Polo łatwo wygra tę rywalizację. Jej zdaniem, sprzedaż tego auta wzrośnie do 368 158 w 2025 r. z 293 700 w bieżącym roku w porównaniu ze wzrostem sprzedaży Fiesty o 2,7 proc. do 328 846 i spadkiem Clio o 32 proc. do 185 525. Sprzedaż Peugeota 208 wzrośnie o jedną piątą do 277 067.

Tymczasem załoga VW na Słowacji przegłosowała strajk z żądaniami większej podwyżki zarobków. — podał związek zawodowy w zakładzie. Strajk ma być nieograniczony, organizatorzy spodziewają się masowego udziału i odprowadzenia do wstrzymania produkcji.

Kierownictwo słowackiej filii VW uznało żądanie podwyżek o 16 proc. za nie do zaakceptowania. Zaproponowano podwyżkę płacy zasadniczej o 4,3 proc. wraz z jednorazową wypłatą 350 euro i z innymi premiami.

Zasadniczy dział największej na świecie grupy samochodowej prowadzi restrukturyzację, likwiduje tysiące miejsc pracy, ogranicza liczbę podzespołów i prace projektowe na pojazdami, aby zyskać środki na przestawienie się na nowe technologie, na napęd elektryczny.

Ponad 10 nowych modeli pokazanych w tym roku, w tym fastback Arteon i całkowicie odnowiony Polo, jeden z bestsellerów handlowych grupy, zapewnią popyt i poprawę sytuacji. — Robimy duże postępy. 2018 będzie dobrym rokiem dla Volkswagena — powiedział H. Diess podczas prezentacji Polo następnej generacji.

Pozostało 81% artykułu
Biznes
Będzie więcej pieniędzy na zbrojenia w UE? "Wielki wybuch" na obronność
Biznes
Pracowity grudzień dla Airbusa. Problemy z produkcją, masowe zwolnienia
Biznes
Co przewiduje traktat UE-Mercosur? Na pewno dalsze spory i protesty
Biznes
Rosji zabraknie czołgów. Nie ma ich z czego produkować
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Wojskowy offset jednoczy polskie firmy. Ale i zmusza do nauki
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką