Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Igor Chalupec: Chodzi o synergię RUCHu i Gremi Media

W ostatnich zakupach akcji chodzi o synergię i wspólne przedsięwzięcia tych dwóch firm – mówi Igor Chalupec, główny akcjonariusz RUCH SA, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 11.08.2017 14:04 Publikacja: 11.08.2017 14:01

#RZECZoBIZNESIE: Igor Chalupec: Chodzi o synergię RUCHu i Gremi Media

Foto: tv.rp.pl

KCI SA, główny akcjonariusz Gremi Media SA, nabył 5 proc. udziałów w Lurena Investments, spółce holdingowej RUCH SA. Z kolei Loverose Ltd., spółka głównego akcjonariusza RUCH SA, zakupiła 5 proc. akcji Gremi Media SA.


- Odkładając na bok świat spółek celowych, organizmami gospodarczymi, które realnie funkcjonują na rynku jest RUCH SA i Gremi Media. W ostatnich zakupach akcji chodzi o synergię i wspólne przedsięwzięcia tych dwóch firm - tłumaczył Chalupec.

- Cieszę się, że ta transakcja doszła do skutku. Jest to kontynuacja tego tego, co robiliśmy od 2014 r. w e-Kiosku, gdzie jesteśmy partnerami – dodał.

Gość zaznaczył, że firmy współpracują intensywnie przy prenumeracie.

- Dla Gremi Media rynek prenumeraty odgrywa zdecydowanie większą rolę niż w przypadku innych wydawców – ocenił.

Reklama
Reklama

Przyznał, że na razie nie było rozmów o rozszerzeniu udziałów powyżej 5 proc.

- Zostawiamy to na przyszłość. Zobaczymy jakie będą pomysły prezesa Hajdarowicza na budowanie akcjonariatu Gremi - stwierdził Chalupec.

Sytuacja RUCHu

Gość wyjaśnił, że RUCH ma dwie podstawowe nogi biznesowe.

- Pierwsza to detal, czyli nasze sklepiki, kioski i saloniki prasowe. Jest to obszar w pełni zrestrukturyzowany, ze zreorganizowaną siecią i przygotowanym konceptem nowego formatu. Będzie on nawiązywał do tradycyjnego kiosku, jednocześnie wychodząc w sposób rewolucyjny naprzeciw najnowszym trendom konsumpcyjnym. Na razie więcej nie mogę na ten temat powiedzieć - zdradził Chalupec.

Drugi obszar to logistyka.

- Mieści się w tym kolportaż prasy, w którym mamy 30 proc. udziału w rynku. Jest to trudny obszar, który ciągle jest naszą bolączką. Wynika to ze spadków na rynku prasy, które są nieodwracalne. Stąd decyzja budowy drugiej części dywizji logistycznej, czyli obsługa e-commerce, Paczka w RUCHu i usługi logistyki kontraktowej. Tutaj mamy kilkukrotne przyrosty rok do roku. Budujemy tę dywizję w oparciu aktywa, które również służą do dystrybucji prasy - tłumaczył Chalupec.

Reklama
Reklama

Podkreślił, że RUCH jest trzecią największą firmą logistyczną w Polsce pod względem punktów dotarcia. - Te aktywa możemy wykorzystać do rozwoju nowych usług – ocenił.

Zaznaczył, że RUCH może być docelowo, niekoniecznie wyłącznym właścicielem biznesu detalicznego.

- Może być właścicielem większościowym, a nawet mniejszościowym, ale takim, który ma wpływ na to, co tam się dzieje – mówił.

Chalupec największy potencjał wzrostu widzi w logistyce i e-commerce, który się dynamicznie rozwija.

- Mamy niepowtarzalną sytuację i duże przewagi konkurencyjne, żeby przejąć obsługę znaczącej części tego rynku – ocenił.

- Startowaliśmy w sierpniu 2015 r. od zera. Dzisiaj już jesteśmy na poziomie blisko 2 proc. udziału w ryku. Rynek chcemy przejmować organicznie – dodał.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama