6 września sieć odzieżowa Reserved otworzy swój flagowy salon w Londynie. Jej właściciel, giełdowa spółka LPP, na lokalizację sklepu wybrała Oxford Street – kosztowną, ale prestiżową i popularną ulicę, przez którą przewija się 250 mln potencjalnych klientów rocznie. Szefowie LPP nie kryją, że wybór Oxford Street ma służyć głównie budowaniu świadomości i prestiżu marki Reserved na Wyspach. Podobnie jak robi to od maja br. jej flagowy sklep na berlińskiej Tauentzienstraße.
Sieć firmowych salonów otwieranych w dobrze dobranych lokalizacjach to jeden z najlepszych sposobów promocji marki – zarówno w kraju, jak i za granicą. W tym drugim przypadku pionierem był potentat rynku kosmetyków kolorowych, spółka Inglot. Już na starcie międzynarodowej ekspansji w 2006 r. postawiła na rozwój firmowych sklepów, których poza Polską ma już ponad 600. Jak podkreśla prezes Zbigniew Inglot, spójny wygląd firmowych salonów, a także starannie dobierane ich lokalizacje są istotnym elementem działań marketingowych spółki.
Długie życie w sieci
Chociaż polskich firm nie stać na wielkie kampanie reklamowe z udziałem globalnych gwiazd, to coraz lepiej radzą sobie z działaniami, które pomagają wyróżnić się na rynku. Sprzyja im specyfika internetu, w tym rozwój portali społecznościowych, co sprawia, że pomysłowe akcje żyją długo na YouTubie czy Instagramie. Tak jak np. debiut popularnego kantoru internetowego Cinkciarz.pl w USA.
Spółka, która za granicą rozwija biznes pod marką Conotoxia, w 2015 r. zawarła siedmioletnią umowę sponsoringową z Chicago Bulls. – Drużyna NBA to jeden z najlepiej rozpoznawalnych światowych brandów. Celem partnerstwa jest zdobycie rozpoznawalności na amerykańskim rynku zarówno wśród osób indywidualnych, jak i wśród partnerów biznesowych – wyjaśnia Piotr Kiciński, wiceprezes Cinkciarz.pl. Nie mniejszą sensację niż umowa z Chicago Bulls wywołał fakt, że na imprezie z okazji podpisania umowy pojawili się w Chicago dwaj byli prezydenci: Lech Wałęsa oraz Bronisław Komorowski. Zdjęcia z tego wydarzenia do dziś krążą po sieci, promując markę firmy.
Można tam również obejrzeć nagrania z ubiegłorocznej akcji bicia rekordu Guinnessa w jednoczesnym malowaniu paznokci, którą Inglot zorganizował wraz ze swoim lokalnym partnerem w Indiach. W akcji, która odbyła się w Dniu Kobiet, rekordowa liczba 1327 pań pomalowała sobie paznokcie oddychającymi lakierami O2M Inglota, wśród nich bollywoodzka gwiazda Sonakshi Sinha. – Lubimy niestandardowe rozwiązania – zaznacza Zbigniew Inglot. Przemyska spółka promuje swoją markę m.in. przez udział w pokazach światowych tygodni mody i współpracę z głośnymi musicalami na Broadwayu.