Grupa z Wolfsburga zamierza zaproponować 75 modeli aut elektrycznych i ok. 60 hybrydowych, a do 2029 r. chce dojść do produkowania 26 mln elektrycznych, z czego ok. 20 mln posadowionych na płycie podłogowej MEB. Volskwagen planuje wymianę maszyn i oprzyrządowania w zakładzie w Emden, aby od 2022 r. produkował e-SUVy, a do końca roku podejmie decyzję o lokalizacji nowej fabryki
Prezes Herbert Diess oświadczył na konferencji prasowej, że VW nie ma żadnego projektu współpracy z Teslą; przyznał, że należy ją podziwiać za szybkość innowacji i tworzenie nowych wzorców w technologii.
Odrębnie grupa poinformowała o mianowaniu Markusa Düsmanna, wcześniej w kierownictwie BMW, na stanowisko prezesa Audi. Ten specjalista od silników obejmie je od 1 kwietnia, na miejsce Brama Schota, z zadaniem nadania znaczenia hasłu firmy z Ingolstadt „Vorschprung durch Technik" (Postęp poprzez technikę), po zwolnieniu z pracy w Audi wielu inżynierów i prezesa po dieselgate. W zarządzie grupy VW będzie opowiadać za prace badawczo-rozwojowe.
Audi była głównym ośrodkiem grupy w zakresie R&D, ustalała normy sprawności aerodynamicznej, opracowała konstrukcje z lekkiego aluminium, technologię podwójnego sprzęgła i napędu 4x4, ale wykrycie, że to od niej pochodziło oprogramowanie zakłamujące emisję spalin przysporzyło jej dużych problemów i dymisji.
- Musimy doprecyzować ten Vorsprung, pracujemy nad tym — powiedziała Reuterowi na salonie we Frankfurcie szefowa działu sprzedaży w Audi, Hildegard Wortmann. — Nie chcemy drobnych historyjek, potrzebujemy realnych i dużych — dodał szef działu R&D, Hans-Joachim Rothenpieler. Cieszy go nominacja Düsmanna.