Reklama

LPP ograniczyło inwestycyjne wydatki

O około 13 proc. mniej niższe niż zapowiadał wcześniej zarząd będą nakłady inwestycyjne właściciela marki Reserved w 2017 roku. Powierzchnia handlowa grupy urośnie, ale nieco wolniej niż planowano.

Aktualizacja: 30.08.2017 08:41 Publikacja: 30.08.2017 08:37

LPP ograniczyło inwestycyjne wydatki

Foto: Fotorzepa/Krzysztof Skłodowski

375 mln zł zamiast 430 mln zł zainwestuje Grupa LPP w mijającym roku – wynika z prezentacji dla inwestorów, zawierającej przedstawione dziś ostatecznie dane finansowe za I półrocze 2017 r.

Powierzchnia handlowa grupy powiększy się zaś w tym roku o 10 proc. (obowiązuje plan przekroczenia 1 mln m kw., a na koniec czerwca było to 933,7 tys. m kw.). Inwestycje w sieć pochłonąć mają po korekcie 340 mln zł, a budowa siedziby firmy 35 mln zł.

W Polsce LPP będzie się rozwijać, ale jeszcze wolniej niż zapowiadało (wzrost powierzchni o 3 proc. do 510,1 tys. m kw.). Szybciej rosnąć ma natomiast pozycja grupy w Europie (o 13 proc. do 236,5 tys. m kw.) oraz w regionie CIS (o 23 proc. do 255,6 tys. m kw.). Na Bliskim Wschodzie grupa będzie ograniczać ekspozycję (spadek o 13 proc. do 6,6 tys. m kw.).

W podziale na marki widać, że okrojono nieco plany dla niemal wszystkich brandów, z wyjątkiem Mohito.   Większą powierzchnię niż planowano będą mieć outlety.

W sumie w końcu roku sklepy Reserved powinny być obecne w 21 krajach.  Po półroczu miała w portfelu 19 państw, w których działało 1,71 tys. sklepów, o 24 więcej niż przed rokiem. Kolejne dwa to Wielka Brytania i Serbia.

Reklama
Reklama

Zarząd LPP, kierowany przez Marka Piechockiego podtrzymał zaś, że tegoroczna marża brutto na sprzedaży będzie mieścić się w przedziale 52-53 proc. W II kw. br. wyniosła 56,5 proc. (wzrost o 6,6 pkt. proc. rok do roku), a w I półroczu 51,7 proc. (wzrost o 3,4 pkt. proc.).

Wyniki finansowe LPP nie odbiegają od wstępnych danych podanych wcześniej przez spółkę. W II kw. br. jej przychody wyniosły 1,7 mld zł (5 proc. stanowi e-commerce, który rośnie skokowo, z wyjątkiem sklepów House marki notują wzrosty przychodów w sklepach w ujęciu porównywalnym), zysk brutto na sprzedaży 964,4 mln zł, zysk operacyjny 207,6 mln zł, a zysk netto 173,3 mln zł.

W porównaniu z analogicznym okresem w 2016 roku oznacza to odpowiednio wzrost o 13,5 proc., 140,1 proc. oraz 92,9 proc.

Po półroczu Grupa LPP wykazała 3,07 mld zl przychodów, 99 mln zł zysku operacyjnego i 56 mln zł zysku netto. Jej EBITDA zamknęła się sumą 98,6 mln zł.  Miała na kontach w czerwcu 436 mln zł. Za sprawą tej  gotówki jej dług netto miał wówczas wartość ujemną.

Biznes
Elon Musk jest jeszcze bogatszy. Jako pierwszy przekroczył rekordową granicę
Biznes
NATO dwóch prędkości, pożyczka dla Ukrainy i chińskie surowce dla Europy
Biznes
Od sukcesu Roomby do groźby bankructwa. iRobot zmienia właściciela
Biznes
Rekord zbrojeniówki, droższe paczki z Chin i hossa na GPW przed świętami
Biznes
Minister klimatu zmienia zdanie. Butelki zwrotne bez kaucji – browary świętują
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama