375 mln zł zamiast 430 mln zł zainwestuje Grupa LPP w mijającym roku – wynika z prezentacji dla inwestorów, zawierającej przedstawione dziś ostatecznie dane finansowe za I półrocze 2017 r.
Powierzchnia handlowa grupy powiększy się zaś w tym roku o 10 proc. (obowiązuje plan przekroczenia 1 mln m kw., a na koniec czerwca było to 933,7 tys. m kw.). Inwestycje w sieć pochłonąć mają po korekcie 340 mln zł, a budowa siedziby firmy 35 mln zł.
W Polsce LPP będzie się rozwijać, ale jeszcze wolniej niż zapowiadało (wzrost powierzchni o 3 proc. do 510,1 tys. m kw.). Szybciej rosnąć ma natomiast pozycja grupy w Europie (o 13 proc. do 236,5 tys. m kw.) oraz w regionie CIS (o 23 proc. do 255,6 tys. m kw.). Na Bliskim Wschodzie grupa będzie ograniczać ekspozycję (spadek o 13 proc. do 6,6 tys. m kw.).
W podziale na marki widać, że okrojono nieco plany dla niemal wszystkich brandów, z wyjątkiem Mohito. Większą powierzchnię niż planowano będą mieć outlety.
W sumie w końcu roku sklepy Reserved powinny być obecne w 21 krajach. Po półroczu miała w portfelu 19 państw, w których działało 1,71 tys. sklepów, o 24 więcej niż przed rokiem. Kolejne dwa to Wielka Brytania i Serbia.