fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Henkel: dobrze w Polsce i na świecie

Bloomberg
Niemiecki producent detergentów, kosmetyków i klejów wypadł dobrze w 2010 r. w Polsce i na świecie. W tym roku chce rosnąć szybciej od rywali
Henkel Polska zwiększył roczne obroty do 1,67 mld z 1,59 mld, czyli o 4,8 proc., a liczone euro jeszcze bardziej. Prezes Janusz Gołębiowski ocenił miniony rok jako bardzo udany.
W dziedzinie kosmetyków Henkel umocnił pozycję lidera dzięki także udanemu debiutowi w 2009 r. na naszym rynku marki Syoss (skok sprzedaży o 194 proc.)
Dział środków piorących i czystości awansował z 5 miejsca kilka lat temu na drugie, z udziałem rynkowym 25,6 proc., a z roku na rok zmniejsza dystans do lidera (Procter and Gamble). Proszek Persil zajmuje drugą pozycję, a Perwoll do prania wełny zwiększył udział w rynku o 3 proc.
Dział klejów budowlanych (np. Ceresit) i konsumenckich odczuł skutki spowolnienia gospodarczego, więc sprzedaż zmalała, ale w latach 2005-9 osiągnął skok o 30 proc., a w tym roku spodziewa się ponownego ożywienia.
- Warunki gospodarcze są nadal wyzwaniem, zwłaszcza jeśli chodzi o konkurencyjne środowisko, w jakim działamy i rosnące koszty surowców — stwierdził w Düsseldorfie prezes Henkla, Duńczyk Kasper Rorsted przedstawiając roczny bilans.
Właściciel m.in. proszku Persil, mydła Fa, środków do pielęgnacji włosów Schwarzkopf, kleju w sztyfcie Pritt, klejów i uszczelniaczy Loctite zwiększył zyski netto o 82 proc. do 1,143 mld euro i obroty o 11,2 proc. do 15,1 mld, więc kierownictwo firmy zaproponuje na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy wypłatę wyższej dywidendy: 0,72 od akcji uprzywilejowanej i 0,7 od zwykłej.
W minionym roku Henkel unowocześnił swe logo i zmienił hasło na„Excellence is our passion" (Doskonałość naszą pasją), co zdaniem prezesa Rorsteda przyczyni się do dalszego wzmocnienia wizerunku marki Henkel na świecie.
Dyrekcja zakłada, że w tym roku gospodarka światowa osiągnie poprawę o ok. 3 proc., sama firma przewiduje wzrost organiczny o 3-5 proc, dzięki czemu marża operacyjna EBIT wzrośnie do 13 proc. z 12,3 w 2010 r., a rok później do 14 proc.
 
Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA