fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

TVP: dobre wyniki finansowe w I kw. dzięki sprzedaży i oszczędnościom

Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz
Zysk Telewizji Polskiej w I kw. 2015 r. wyniósł 114,7 mln zł i był lepszy rok do roku o 9,1 mln zł. Powody to wyższe przychody z reklam i abonamentu oraz oszczędności.

"Spółka ma stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej – wskaźniki płynności kształtują się na wzorcowych poziomach" - czytamy w komunikacie TVP.

Jak poinformowano, choć przychody z reklam i sponsoringu w I kw. 2015 r. były niższe od uzyskanych w analogicznym okresie 2014 r. o 3,9 mln zł, przewyższyły one zaplanowany zysk tego sektora o 2,9 mln zł. Spadek rok do roku Centrum Informacji TVP tłumaczy zyskownymi transmisjami Igrzysk Olimpijskich w Soczi na początku ub. roku.

Większe od zaplanowanych okazały się również przychody z abonamentu, które wyniosły 214,1 mln zł, i przewyższyły planowane wpływy o 4,2 mln zł. Zwrócono jednak uwagę, iż środki te są wciąż niewystarczające.

"Wielkość wpływów abonamentowych, mimo odwrócenia obserwowanego w poprzednich latach trendu spadkowego, jest wciąż dalece niewspółmierna do ponoszonych przez TVP nakładów na cele związane z powinnościami nadawcy publicznego" - poinformowała TVP w komunikacie.

Jak zaznaczyło Centrum Informacji TVP, bardzo ważnym składnikiem dobrego wyniku finansowego spółki były oszczędności i ostrożne gospodarowanie budżetem. Dzięki temu, jak podkreślono, również koszty operacyjne Telewizji Polskiej od stycznia do marca były mniejsze od planowanych i wyniosły 349,4 mln zł.

"TVP SA kontynuuje wielokierunkową restrukturyzację zarówno sfery kosztów, jak i w zakresie dywersyfikacji przychodów oraz optymalizacji zbędnego majątku" - poinformowano.

TVP przewiduje ponadto "utrzymanie pozytywnych trendów (...)", co ma przyczynić się do osiągnięcia dodatniego wyniku finansowego także na koniec 2015 r.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA