fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Najcenniejsze marki Rosji

Bloomberg
Iwona Trusewicz
Niespodzianki nie było. Marka Gazprom została wyceniona najwyżej - na 1,26 bln rubli (ok. 40 mld dol.).
Zestawienie 40 najbardziej wartościowych marek Rosji 2013 r sporządziła firma konsultingowa Interbrand. Po raz pierwszy ranking został przygotowany według nowej metodyki. W nim są nie tylko firmy pracujące w systemie B2C (biznes dla konsumentów), ale też B2B (biznes dla biznesu).
Gazprom (1,26 bln rubli) wygrał z ogromną przewagą nad drugim MTC (telefonia komórkowa) - 192 mld rubli. Na trzecim miejscu uplasowała się marka Beeline (komórkowego koncernu Vimpelcom) - 155 mld rubli.
W dziesiątce znalazły się też marki: MegaFon (telefonia komórkowa, koncern kontroluje Aliszer Usmanow), Norylski Nikiel (oligarchów Władimira Potanina i Olega Deripaski), Sbierbank, TNK, Lukoil, Baltica (piwo - własność Carlsberga) i Tatneft.
Zaskakuje brak marki największego koncernu paliwowego Rosji i świata (pod względem poziomu wydobycia ropy) - Rosneft.
W zestawieniu mogły się znaleźć tylko marki utworzone i wypromowane w Rosji. Główne kryteria oceny to po pierwsze wskaźniki finansowe; po drugie - rola marki w wyborze konsumentów; po trzecie siła marki (wpływ na wartość dodaną oraz dodatkowe dochody).
Wśród 40 najcenniejszych marek dominuje sektor finansowy (15 proc.); a media, marki żywności oraz paliwowe mają po 12,5 proc.
Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA